Stwórz profesjonalne CV teraz!


Piszą o nas:
CV ma jeden główny cel — przekonać rekrutera do Twojej kandydatury. Żeby to się udało, CV powinno zawierać najważniejsze informacje o Twoim doświadczeniu i umiejętnościach, i wyglądać profesjonalnie — czyli estetycznie i zgodnie ze standardami rekrutacji w 2023 roku.
W tym artykule zobaczysz wzór prawidłowego CV do skopiowania oraz 10 profesjonalnie wyglądających CV szablonów do wypełnienia i pobrania online. Dowiesz się też, co powinno zawierać CV, dlaczego akurat takie informacje są istotne, i co decyduje o skuteczności Twoich dokumentów aplikacyjnych, gdy już trafią do skrzynki mailowej rekrutera.
Profesjonalny życiorys łatwo stworzysz w naszym kreatorze na jednym z 20+ atrakcyjnych szablonów do CV. Znajdziesz tam również gotowe zdania do wstawienia i wskazówki ekspertów.
Stwórz profesjonalne CV teraz!
Znajdź też profesjonalny wzór CV do pracy dla swojego zawodu i pobierz go w PDF lub DOC.
Józef Dolny
Pracownik biurowy
Numer telefonu
Adres e-mail
Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)
Podsumowanie zawodowe
Od 3 lat pracuję jako pracownik biurowy w dużej firmie z branży finansowej. Na co dzień zajmuję się wszystkim, co związane z prawidłowym obiegiem dokumentów w firmie. Dzięki mojej pracy i inicjatywie stworzyłem system katalogowania papierów firmowych, który usprawnił działanie 3 działów. W Państwa firmie chciałbym podjąć kolejne wyzwania.
Umiejętności specjalistyczne
Umiejętności miękkie
Doświadczenie
04.2017–obecnie Firma Biuro
Stanowisko: pracownik biurowy
Wykształcenie
2012–2015 Uniwersytet Warszawski
Kierunek: Administracja
Uzyskany tytuł licencjata
Zainteresowania
W wolnym czasie zbieram płyty winylowe. Moja kolekcja liczy już ponad 400 tytułów. Czerpię przyjemność nie tylko z odtwarzania ulubionych albumów, lecz także z katalogowania ich i uzupełniania zbiorów o nowe pozycje, które wyszukuję zarówno na giełdach płytowych, jak i w Internecie.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.
Teraz dowiesz się, co powinno zawierać CV i stworzysz profesjonalny dokument dla siebie.
Profesjonalne CV powinno zawierać 7 standardowych sekcji. Oczywiście w swoim CV możesz wpisać również dodatkowe informacje, np. kursy w CV, ale jeśli pominiesz podstawowe elementy curriculum vitae, Twój dokument może zostać odrzucony przez rekrutera.
CV powinno zawierać następujące sekcje:
Taki układ elemetów CV pozwoli rekruterowi szybko „wyłowić” z Twojego życiorysu najważniejsze informacje. Warto wiedzieć, że HR managerzy średnio spędzają na czytaniu dokumentów aplikacyjnych zaledwie 7 sekund, więc dobre rozplanowanie dokumentu i wiedza, co wpisujemy w CV są szalenie istotne.
Wiesz, już co powinno zawierać CV w 2023 r. Teraz pokażę Ci, jak powinna wyglądać każda z sekcji curriculum vitae i jak je napisać, żeby jak najlepiej podkreślić w CV swoje atuty i dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
Pisanie CV zacznij od podania swoich danych kontaktowych. Ta sekcja CV powinna zawierać Twoje imię i nazwisko, a także stanowisko lub tytuł zawodowy — który powinien jak najściślej odpowiadać opisowi z oferty pracy. W tej sekcji wpisz również swój numer telefonu, adres e-mail i, jeśli posiadasz, link do profilu na LinkedIn.
Dane osobowe w CV umieść w nagłówku dokumentu — w lewym lub prawym górnym rogu — tak, jak we wzorze u góry artykułu.
Podsumowanie zawodowe w CV to krótki opis Twoich kluczowych umiejętności, doświadczeń zawodowych i osiągnięć. Pisze się je po to, aby czytający dokument mógł szybko zapoznać się z najważniejszymi informacjami o Tobie — i dlatego najczęściej umieszcza się je na samej górze dokumentu, tuż pod danymi kontaktowymi.
Jak powinno wyglądać podsumowanie zawodowe w CV? Wystarczą 3-4 krótkie zdania. Napisz je pod koniec przygotowywania życiorysu. Wtedy będziesz wiedział, jakie informacje warto zamieścić w podsumowaniu.
Dobre podsumowanie zawodowe w CV potrafi przekonać rekrutera. Nie musisz nic wymyślać od nowa: wybierz podsumowanie napisane przez ekspertów i dostosuj do siebie w kreatorze CV LiveCareer.
W sekcji umiejętności w CV powinieneś wpisać swoje najważniejsze kompetencje. Pamiętaj, żeby dopasować je do oferty pracy — dokładnie przeczytaj ogłoszenie i, jeśli posiadasz wymagane kwalifikacje — koniecznie umieść je w swoim życiorysie zawodowym.
Jak powinny wyglądać umiejętności w CV? Po pierwsze podziel je na kompetencje miękkie i twarde. W tych pierwszych nie zapomnij wymienić swoich, istotnych z punktu widzenia pracodawcy, cech charakteru i umiejętności interpersonalnych, a w drugich poziomu znajomości języków oraz programów. Po drugie — stosuj wypunktowania. Dzięki nim Twój dokument będzie estetyczny i przejrzysty.
Pisząc o doświadczeniu w CV, nie możesz pominąć takich informacji jak lata pracy, nazwa firmy, stanowisko i wykonywane obowiązki. Pamiętaj o stosowaniu zasady odwróconej chronologii CV: najwyżej umieść ostatnie miejsce pracy, a niżej — kolejno firmy, w których byłeś zatrudniony wcześniej.
Jak powinno wyglądać doświadczenie w CV? Podziel tę sekcję na obowiązki, dodatkowe obowiązki i osiągnięcia, i wypisz je w punktach. Bądź konkretny i również postaraj się dopasować treść do oferty, na którą aplikujesz.
Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.
To proste. Wystarczy, że w sekcji Wykształcenie w CV wpiszesz ostatni etap swojej edukacji. Podaj nazwę szkoły lub uniwersytetu, który skończyłeś, lata uczęszczania i uzyskany stopień naukowy lub tytuł zawodowy. A jeśli masz długie doświadczenie zawodowe, możesz przygotować CV bez edukacji.
Zainteresowania w CV nie są najważniejszą sekcją, ale mimo to w życiorysie zawodowym warto krótko je opisać. Wystarczy 1-2 zdania, w których napiszesz o swoim hobby, pokazując swoją osobowość i potwierdzając umiejętności.
Każde curriculum vitae musi zawierać aktualną klauzulę CV ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Bez niej nie będziesz mógł wziąć udziału w rekrutacji — bo pracodawca nie będzie miał prawa przetwarzać Twoich danych osobowych.
A jeśli piszesz CV po angielsku, najpierw sprawdź, jak brzmi klauzula CV w tym języku i czy na pewno jest wymagana w danym kraju.
Chcesz szybko dodać klauzulę do CV? Stwórz CV w kreatorze. Narzędzie samo wstawi aktualną wersję formułki do Twojego CV i umieści ją we właściwym miejscu dokumentu.
Już wiesz, co powinno zawierać CV i jak napisać jego poszczególne sekcje. Teraz pokażę Ci, jak CV powinno wyglądać. Na początek zobacz 10 przykładowych szablonów.
Badania pokazują, że estetyczne dokumenty aplikacyjne zwiększają Twoją szansę na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Dlatego warto przyłożyć się nie tylko do treści, ale również zadbać o to, żeby Twoje CV wyglądało schludnie i czytelnie.
Stworzenie estetycznego CV w Wordzie nie jest proste — formatowanie może łatwo się „rozsypać” i trudno jest podzielić dokument na sekcje. Nie każdy ma też umiejętności i czas, żeby wykorzystać bardziej zaawansowane programy graficzne, np., żeby przygotować CV w Canvie albo w CV w Photoshopie. Co w takim razie zrobić?
Możesz skorzystać z generatora CV LiveCareer.pl. W naszym narzędziu znajdziesz gotowe przykłady wszystkich sekcji, które powinien zawierać życiorys zawodowy i porady przygotowane przez ekspertów kariery. W narzędziu stworzysz i pobierzesz dokument w formatach PDF, DOC i TXT — zależnie od Twoich potrzeb. Żaden inny program do CV nie oferuje tylu formatów plików.
Poniżej na przykładzie 10 profesjonalnych wzorów zobaczysz, jak powinno wyglądać CV:
Zastanawiasz się, jak powinno wyglądać CV w 2023 roku? Zobacz przykład powyżej. Ten format CV ma bardzo wyraźny podział na sekcje, jest czytelny i estetyczny. Takie CV zawiera wszystkie niezbędne informacje i z pewnością przyciągnie uwagę rekrutera.
Zdecyduj się na taki wygląd CV, jeśli piszesz:
CV nie musi wyglądać nudno i nieciekawie. W powyższym szablonie do CV dodano ikony i dodatkowe elementy graficzne. Zwróć jednak uwagę, że mimo to dokument nie przytłacza i jest świetnie zorganizowany. To CV zawiera wszystko, co powinno.
Tak wyglądające CV z pewnością nada się dla piszących:
Jak powinno wyglądać CV, gdy chcesz się wyróżnić? Nie powinno być przesadzone, a dodatkowe elementy nie mogą przytłaczać treści dokumentu. W powyższym przykładzie CV wykorzystano ikony (CV Icons) przy tytułach sekcji i dodatkowo podkreślono je kolorem.
Taki kreatywny wygląd CV nada się do stworzenia:
Proste CV również powinno zawierać wszystkie niezbędne informacje — tak jak w powyższym przykładzie. Podział na dwie kolumny i tytuły sekcji zapisane wielkimi literami dobrze organizują taki dokument i wyglądają estetyczne.
Tak wyglądające CV idealnie nada się do napisania:
W 2023 r. wygląd CV powinieneś dopasować do branży, w której pracujesz i charakteru Twojego zawodu. Powyższy wzór świetnie nada się dla osób, które potrzebują np. CV creative. Odcienie niebieskiego i ikony nadają mu interesującego charakteru, ale nie przytłaczają i nie odciągają uwagi od treści.
Wykorzystaj tak wyglądający szablon CV do napisania:
Wciąż nie wiesz, jak powinno wyglądać idealne CV w 2023 r.? Jeśli poszukujesz ciekawego szablonu, który pozwoli Ci wyróżnić się spośród innych kandydatów, zdecyduj się na przykład powyżej. Żółta kolumna z umiejętnościami i czarne tło nagłówka sprawią, że wygląd tego nowoczesnego CV przyciągnie wzrok rekrutera.
Wykorzystaj ten szablon CV do napisania:
W niektórych zawodach będziesz potrzebować klasycznego CV. Ten szablon wyróżnia się prostotą — dwie kolumny, wyraźnie wyróżnienie poszczególnych sekcji i wykorzystanie ciemnoniebieskiego sprawiają, że jest elegancki i prosty.
Zdecyduj się na taki wygląd CV do pracy, jeśli potrzebujesz:
Już wiesz, co powinno zawierać CV, ale musisz jeszcze odpowiednio rozmieścić poszczególne elementy na dokumencie. Powyższy szablon z pewnością Ci w tym pomoże. W błękitnej kolumnie po lewej wymieniono dane osobowe i umiejętności, a obok zdjęcia wyróżniono podsumowanie zawodowe. Dodatkowo zastosowano tu ciekawą czcionkę w CV — w ten sposób można łatwo urozmaicić życiorys zawodowy.
Wybierz taki wygląd CV, jeśli piszesz:
W niektórych zawodach pracodawcy wymagają od kandydatów dobrej prezencji. W takim przypadku warto dodać zdjęcie do CV i w jakiś sposób je podkreślić — na przykład, tak jak na powyższym przykładzie, niebieskim tłem.
Zdecyduj się na taki wygląd CV, gdy piszesz:
W powyższym wzorze uwagę zwracają rozstrzelona czcionka w nagłówku i przejrzyste rozmieszczenie sekcji CV. W tym szablonie wysoko umieszczono sekcję z umiejętnościami. Zrób tak, gdy masz niewiele doświadczenia zawodowego i zamiast tego chcesz przyciągnąć uwagę rekrutera do swoich kwalifikacji.
Ten wygląd CV świetnie nada się do stworzenia:
W kreatorze CV LiveCareer.pl znajdziesz więcej profesjonalnie wyglądających wzorów CV. Każdy z nich możesz też dostosować do swoich potrzeb.
Ostateczny wygląd Twojego CV w dużej mierze zależy od tego, co i jak w nie wpiszesz. Oto najważniejsze zasady, których musisz się trzymać, żeby stworzyć dobre CV zgodne z najnowszymi standardami rekrutacji.
Oto podstawowe zasady pisania CV:
Żeby gotowe CV wyglądało estetycznie, powinno być wyraźnie podzielone na sekcje. W tym celu stosuj przerwy o szerokości jednego-dwóch wersów lub zdecyduj się na graficzne elementy (np. poziome linie) wydzielające części CV. To istotne, by treści były ułożone w czytelny sposób.
Wypunktowanie stosuj, gdy wymieniasz swoje umiejętności, osiągnięcia, obowiązki na konkretnym stanowisku, a nawet kursy i szkolenia. Dzięki temu Twoje CV będzie zawierało wszystkie potrzebne informacje, a rekruter przeczyta je szybciej, niż gdyby każda z tych sekcji była blokiem tekstu. Jeśli chcesz ułatwić sobie formatowanie życiorysu, dowiedz się w jakim programie napisać CV i, korzystając z odpowiedniego narzędzia, szybko stwórz dokument.
Żeby CV dobrze wyglądało, nie może być chaotyczne. Powinieneś unikać zbyt wielu pustych miejsc i maksymalnie wykorzystać przestrzeń. Z reguły sekcja Doświadczenie w CV zajmuje najwięcej miejsca — i bardzo dobrze, chyba że przygotowujesz CV bez doświadczenia, w którym główną sekcją powinien być opis Twoich umiejętności.
Rekruter z pewnością zwróci uwagę na ostatnie wydarzenia z Twojego życia zawodowego i największe osiągnięcia, jakie odniosłeś na poprzednim stanowisku. Gdy wyliczasz miejsca pracy lub ukończone szkoły, te ostatnie (najświeższe) umieść tuż pod nagłówkiem sekcji. Na samym dole niech znajdują się informacje z poprzednich lat — na tym właśnie polega tzw. zasada odwróconej chronologii w CV.
Sformatuj swoje CV tak, aby wyglądało schludnie. Wybierz profesjonalną czcionkę do CV i konsekwentnie stosuj pogrubienia, a na większy rozmiar zdecyduj się tylko w nagłówku i tytułach sekcji. Zadbaj również o szerokość marginesów i odstępy między kolejnymi akapitami. Często dlatego nie warto decydować się na wzory CV za darmo znalezionie w internecie. Możesz mieć problem z poprawnym i schludnym wyglądem dokumentu.
Najlepiej będzie, jeśli napiszesz swoje CV czcionką w rozmiarze 10-12 — tak, żeby rekruter nie miał problemów z odczytaniem dokumentu. Pamiętaj, że CV najlepiej zmieścić na jednej stronie A4, dlatego nie wybieraj też zbyt dużego fontu.
Na sam koniec zwróć też uwagę na treśc maila z CV. Musi być profesjonalna i zachęcać rekrutera do zapoznania się z Twoimi dokumentami. Sprawdź też, czy nie popełniłeś któregoś z powszechnych błędów w CV: np. zamiast wysłać CV w PDF, zrobiłeś to w formacie DOC. Wystrzegaj się też kłamania w CV.
Zobacz też: Curriculum vitae wzór DOC / Word: przykłady CV do pobrania.
Zdjęcie w CV musi być profesjonalne. Powinno przedstawiać Twoją twarz i ramiona, a w wyjątkowych przypadkach (np. do pracy stewardessy) całą sylwetkę. Najlepiej gdy tło jest jasne i jednolite, a Twój ubiór — elegancki i dostosowany do branży. Dobrze widziany jest także delikatny uśmiech. Zdjęcia z wakacji albo w towarzystwie innej osoby to bardzo kiepski pomysł, więc jeśli nie masz profesjonalnej fotografii, wybierz wzór CV do wypełnienia bez zdjęcia.
Nowoczesny wzór CV powinien być elegancki, czytelny i w stonowanych kolorach. Najlepiej, by mieścił się na 1-2 stronach, a kwalifikacje zawodowe były opisane krótko i rzeczowo — rekruterzy nie mają czasu czytać bardzo długich dokumentów. Niezbędnym elementem nowoczesnego CV są też osiągnięcia i cele zawodowe kandydata.
Jeżeli piszesz pierwsze CV, skup się na swoich umiejętnościach. Możesz je rozpisać w formie trzech sekcji: Umiejętności specjalistyczne, Umiejętności miękkie i Języki obce. W rubryce CV O mnieopisz swój cel zawodowy i zainteresowania związane z branżą, a w doświadczeniu — praktyki studenckie lub wolontariat. Nie przekraczaj 1 strony A4 — w przeciwnym wypadku Twoje CV będzie wyglądało śmiesznie.
Wzorowe curriculum vitae jest zwięzłe i dopasowane do oferty pracy. Dlatego nie powinno zawierać informacji nieistotnych dla pracodawcy — m.in. Twojej daty urodzenia, stanu cywilnego czy adresu zamieszkania. Kiepskim pomysłem są również zbyt długie akapity, opisywanie obowiązków nieistotnych z punktu widzenia nowego stanowiska oraz lista Twoich oczekiwań wobec przyszłego pracodawcy.
CV i list motywacyjny, mimo że różnią się zawartością (list motywacyjny rozwija informacje z CV i przedstawia firmie konkretne korzyści), powinny wyglądać podobnie — czyli być napisane na podobnym szablonie i tą samą czcionką. Dlatego najłatwiej napisać list w tym samym programie co CV. Taką możliwość dają Ci m.in. nasze narzędzia: kreator CV i kreator listu motywacyjnego.
Już wiesz, jak powinno wyglądać CV i co zawierać. Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości — zostaw komentarz pod artykułem. Na pewno na niego odpowiem i chętnie Ci pomogę.
O autorze
Ekspertka ds. kariery portalu LiveCareer. W swoich artykułach porusza tematy związane z szukaniem pracy, tworzeniem skutecznych CV i listów motywacyjnych oraz przygotowaniem do rozmów kwalifikacyjnych. Pisząc, kieruje się wiedzą z zakresu psychologii i socjologii. Jej misją jest pomóc Ci znaleźć pracę i osiągnąć satysfakcję zawodową.
Oceń ten artykuł:
Jak powinno wygladac cv
Średnia:
Piszą o nas: