CV / list motywacyjny pracownik biurowy - wzór i przykłady do życiorysu

CV / list motywacyjny pracownik biurowy - wzór i przykłady do życiorysu

Na stanowisku pracownika biurowego nie jest wymagane posiadanie konkretnego wykształcenia czy też wieloletniego doświadczenia zawodowego. W ofertach pracy przewija się przede wszystkim znajomość pakietu Office i umiejętność obsługi sprzętu biurowego.

 

Niestety oznacza to, że ubiegając się o pracę administracyjno-biurową, będziesz musiał zmierzyć się nawet z setkami kandydatów, którzy mają podobne kwalifikacje. Jeśli chcesz otrzymać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, musisz więc pokazać pracodawcy, że jesteś od nich lepszy.

 

Jak to zrobić? Przygotowując skuteczne CV oraz list motywacyjny pracownika biurowego. Za chwilę pokażemy Ci, jak napisać te dokumenty, wyróżnić się z tłumu i przekonać rekrutera, że to właśnie Ty spełniasz jego wymogi.

 

CV pracownik biurowy — wzór z przykładami

 

Tomasz Malinowski

Pracownik administracyjno-biurowy

Numer telefonu

Adres e-mail

Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)

 

Podsumowanie i cele zawodowe

 

Jestem absolwentem zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim i od 2 lat pracuję jako pracownik administracyjno-biurowy w banku Gold. Przede wszystkim obsługuję wewnętrzne systemy elektroniczne, a także przygotowuję zestawienia i prezentacje w programach Excel oraz PowerPoint. W ramach rocznej oceny pracowników otrzymałem wynik 9/10. Swoją przyszłość wiążę z branżą IT, dlatego zainteresowała mnie oferta pracy na stanowisku office managera w Państwa firmie.

 

Umiejętności specjalistyczne

 

  • Excel, PowerPoint, Word — poziom zaawansowany
  • język angielski — poziom B2/C1
  • obsługa urządzeń biurowych (drukarka, faks, skaner, niszczarka)
  • perfekcyjna znajomość ortografii i zasad pisowni w języku polskim
  • prowadzenie korespondencji e-mail

 

Umiejętności miękkie

 

  • samodzielność, bardzo dobra organizacja pracy i umiejętność zarządzania czasem
  • analityczne myślenie
  • sprawna komunikacja w mowie i piśmie
  • pozytywne nastawienie do pracy i łatwość w nawiązywaniu kontaktów
  • dyspozycyjność i możliwość natychmiastowego podjęcia pracy

 

Doświadczenie

 

05.2017–obecnie Bank Gold

Stanowisko: Pracownik administracyjno-biurowy

 

Obowiązki:

  • przygotowywanie zestawień (Excel) oraz prezentacji (PowerPoint)
  • obsługa wewnętrznych systemów elektronicznych oraz urządzeń biurowych
  • przygotowywanie umów i innych dokumentów (we współpracy z działem prawnym)
  • udział w spotkaniach i sporządzanie raportów oraz sprawozdań

 

Dodatkowe obowiązki:

  • obsługa przychodzących połączeń telefonicznych i prowadzenie korespondencji mailowej
  • drukowanie i kopiowanie dokumentów

 

Osiągnięcia:

 

  • roczna ocena pracownicza: 9/10

 

Wykształcenie

 

2016–2019 Uniwersytet Warszawski (Wydział Zarządzania) 

Kierunek: Zarządzanie

Uzyskany tytuł licencjata

 

Zainteresowania

 

Interesuję się komputerami oraz nowymi technologiami, dlatego praca w firmie z branży IT będzie dla mnie dodatkowo motywująca i sprawi mi wiele radości.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

 

Już wiesz, jak powinno wyglądać przykładowe CV pracownika biurowego. Teraz wyjaśnimy Ci krok po kroku, jak przygotować każdą sekcję życiorysu, aby podkreślić swoje atuty i jak napisać list motywacyjny do pracy biurowej. 

 

W artykule znajdziesz też wzór profesjonalnego listu motywacyjnego dla pracownika biurowego.

 

1. Zacznij CV od podsumowania i celu zawodowego pracownika biurowego

 

Twoje CV pracownika biurowego powinno od razu przykuć uwagę pracodawcy. Dlatego, aby wyróżnić swój dokument, na samej górze dodaj tzw. podsumowanie zawodowe. Co to jest?

 

Podsumowanie, nazywane również celami zawodowymi lub profilem zawodowym, to po prostu krótki opis Twoich najważniejszych doświadczeń, osiągnięć, umiejętności i innych kwalifikacji, które mogą zainteresować pracodawcę. Powinny się w nim znaleźć także cele zawodowe, które uzasadniają wybór konkretnej oferty.

 

Pamiętaj, aby zawsze starać się dopasować profil i cele zawodowe pracownika biurowego do ogłoszenia. Przeczytaj dokładnie wymagania i w pierwszej kolejności opisz te kompetencje i kwalifikacje, które będą najbardziej interesujące z punktu widzenia pracodawcy.

 

Tworząc swoje cele zawodowe zastanów się, dlaczego wybrałeś właśnie tę ofertę pracy i pokaż pracodawcy, że w jakiś sposób wiążesz swoją przyszłość z jego firmą. Pracodawcy uwielbiają kandydatów, którzy mają pomysł na siebie i wiedzą, co chcą osiągnąć.

 

Podsumowanie zawodowe warto przygotować dopiero pod koniec pisania CV. Dlaczego? Po prostu po przygotowaniu pozostałych sekcji będziesz doskonale wiedział, jakie są Twoje największe atuty i co najbardziej interesuje pracodawcę.

 

Podsumowanie i cele zawodowe — CV pracownika biurowego

 

Jestem absolwentem zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim i od 2 lat pracuję jako pracownik administracyjno-biurowy w banku Gold. Przede wszystkim obsługuję wewnętrzne systemy elektroniczne, a także przygotowuję zestawienia i prezentacje w programach Excel oraz PowerPoint. W ramach rocznej oceny pracowników otrzymałem wynik 9/10. Swoją przyszłość wiążę z branżą IT, dlatego zainteresowała mnie oferta pracy na stanowisku office managera w Państwa firmie.

 

2. Wyróżnij CV skutecznym opisem umiejętności pracownika biurowego

 

Drugim najważniejszym elementem Twojego CV, szczególnie jeśli jesteś pracownikiem biurowym bez doświadczenia, jest opis Twoich umiejętności twardych i miękkich. Ta sekcja również musi być dopasowana do wymagań w ofercie pracy.

 

Postaraj się być konkretny i jak najbardziej szczegółowy. Każdy kandydat może przecież napisać, że „obsługuje komputer” lub „jest odporny na stres”. Podawaj nazwy programów, których używałeś i poziom znajomości poszczególnych kompetencji, np. język angielski — poziom B2. Pochwal się liczbami, np. zarządzanie 5-osobowym zespołem.

 

W pierwszej kolejności w CV opisz specjalistyczne umiejętności. To właśnie na nie najbardziej zwraca uwagę pracodawca. Następnie wypisz kompetencje miękkie, które wymieniono w ofercie i które mogą się przydać w pracy biurowej.

 

CV pracownik biurowy — umiejętności

 

Umiejętności specjalistyczne

 

  • Excel, PowerPoint, Word — poziom zaawansowany
  • język angielski — poziom B2/C1
  • obsługa urządzeń biurowych (drukarka, faks, skaner, niszczarka)
  • perfekcyjna znajomość ortografii i zasad pisowni w języku polskim
  • prowadzenie korespondencji

 

Umiejętności miękkie

 

  • samodzielność, bardzo dobra organizacja pracy i umiejętność zarządzania czasem
  • analityczne myślenie
  • sprawna komunikacja w mowie i piśmie
  • pozytywne nastawienie do pracy i łatwość w nawiązywaniu kontaktów
  • dyspozycyjność i możliwość natychmiastowego podjęcia pracy

 

3. Ciekawie opisz w CV zakres obowiązków pracownika biurowego

 

Pracodawcy preferują osoby z doświadczeniem na stanowisku pracownika administracyjno-biurowego, dlatego jeśli je posiadasz, koniecznie musisz się nim pochwalić. W CV warto dokładnie opisać zakres obowiązków z poprzedniej pracy, aby rekruter nie musiał się niczego domyślać.

 

Wcześniejszych pracodawców opisuj w tzw. odwróconej chronologii. Na samej górze sekcji powinna się znaleźć Twoja obecna lub ostatnia firma, a na kolejnych miejscach — wcześniejsze miejsca pracy. Podając okresy zatrudnienia wpisuj miesiąc i rok. Jeśli podasz tylko rok, pracodawca może pomyśleć, że chcesz coś ukryć. Tak robią kandydaci, którzy pracowali np. tylko 3 miesiące — od listopada do stycznia danego roku.

 

W tej sekcji również warto być konkretnym. W zakresie obowiązków pracownika biurowego podaj nazwy narzędzi i programów, których używałeś. Pochwal się również największymi sukcesami — to bardzo ważne, ponieważ w ten sposób możesz wyróżnić się na tle innych kandydatów.

 

Przy opisie doświadczenia pracownika biurowego również pamiętaj o zasadzie dopasowania CV do oferty pracy. W pierwszej kolejności opisz te obowiązki, które będą najbardziej interesujące dla pracodawcy.

 

Tworząc sekcję doświadczenia warto również podzielić ją na podkategorie. Tak jak w naszym przykładzie, mogą być to np. „Obowiązki”, „Dodatkowe obowiązki” oraz „Osiągnięcia”.

 

CV pracownik biurowy — zakres obowiązków

 

Doświadczenie

 

05.2017–obecnie Bank Gold

Stanowisko: Pracownik administracyjno-biurowy

 

Obowiązki:

  • przygotowywanie zestawień (Excel) oraz prezentacji (PowerPoint)
  • obsługa wewnętrznych systemów elektronicznych oraz urządzeń biurowych
  • przygotowywanie umów i innych dokumentów (we współpracy z działem prawnym)
  • udział w spotkaniach i sporządzanie raportów oraz sprawozdań

 

Dodatkowe obowiązki:

  • obsługa przychodzących połączeń telefonicznych i prowadzenie korespondencji mailowej
  • drukowanie i kopiowanie dokumentów

 

Osiągnięcia:

 

  • roczna ocena pracownicza: 9/10

 

4. W CV na pracownika biurowego stwórz konkretny opis wykształcenia

 

Jak już wspomnieliśmy, pracodawcy nie mają wygórowanych wymagań, jeśli chodzi o edukację kandydata na stanowisko pracownika biurowego. Zazwyczaj wystarcza wykształcenie średnie, czasami wyższe.

 

Oczywiście edukacja może być Twoim dodatkowym atutem, np. jeśli studiujesz lub ukończyłeś administrację czy inny kierunek, który w jakiś sposób wiąże się z ofertą pracy. W takiej sytuacji warto wyróżnić w CV opis wykształcenia.

 

Nie musisz się zbytnio rozpisywać, wystarczy podać lata nauki lub rok ukończenia studiów, nazwę uczelni, wydziału i kierunku oraz uzyskany tytuł. Jeśli Twoja praca dyplomowa ma związek z wymaganiami w ogłoszeniu, warto dodatkowo wpisać jej tytuł.

 

Jeśli studiujesz lub studiowałeś, nie musisz podawać nazwy liceum, a tym bardziej gimnazjum czy podstawówki. Warto natomiast wspomnieć o kursach, szkoleniach i uzyskanych certyfikatach. Każda dodatkowa działalność robi na pracodawcy dobre wrażenie. 

 

CV pracownik biurowy — wzór opisu wykształcenia

 

Wykształcenie

 

2016–2019 Uniwersytet Warszawski (Wydział Zarządzania) 

Kierunek: Zarządzanie

Uzyskany tytuł licencjata

 

5. Zainteresowania w CV do pracy biurowej. Czy warto je dodawać?

 

Wiele osób lekceważy ten element CV pracownika biurowego — to błąd. Opis zainteresowań może wyróżnić Twoje curriculum vitae, szczególnie jeśli nie masz doświadczenia. W jaki sposób?

 

Pracodawcy uwielbiają pasjonatów — dla takich osób praca nie jest tylko obowiązkiem, ale również przyjemnością. Dlatego postaraj się pokazać, że Twoje zainteresowania w jakiś sposób łączą się z przyszłą pracą.

 

Oczywiście nie możesz kłamać. Koloryzowanie CV bardzo szybko wyjdzie na jaw podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Po prostu zastanów się, czy jakieś elementy Twoich hobby nie są związane z pracą biurową.

 

Zainteresowania w CV praca biurowa — przykład

 

Zainteresowania

 

Interesuję się komputerami oraz nowymi technologiami, dlatego praca w firmie z branży IT będzie dla mnie dodatkowo motywująca i sprawi mi wiele radości.

 

6. CV po angielsku — pracownik biurowy. O czym pamiętać?

 

Pisząc CV pracownika biurowego po angielsku musisz pamiętać o kilku podstawowych różnicach między życiorysem w tym języku a polskim curriculum vitae. Szczególnie jeśli wysyłasz dokument do zagranicznego pracodawcy.

 

Przede wszystkim pamiętaj, że zachodni pracodawcy, np. z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Kanady czy też Australii, zazwyczaj odrzucają CV ze zdjęciem. Dlaczego? W ten sposób chronią się przed zarzutami o dyskryminację. Z tego samego powodu w życiorysie nie musisz podawać także stanu cywilnego i daty urodzenia. Dlatego przed wysłaniem CV po angielsku za granicę, dokładnie sprawdź, jakie zasady obowiązują w procesie rekrutacji w danym kraju.

 

W CV do pracy biurowej po angielsku MUSISZ dodać podsumowanie zawodowe. W Polsce jest to wciąż mało znany sposób na wyróżnienie życiorysu, a za granicą — standard. Jeśli nie dodasz do swojego CV tej sekcji, prawdopodobnie stracisz szansę na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

 

Staraj się być jak najbardziej konkretny i pisz zwięźle. W przypadku angielskiego CV musisz zmieścić się na 1 kartce A4. Pamiętaj także, żeby nie dodawać nagłówka „CV” lub „Resume”. 

 

Czy w CV pracownika biurowego po angielsku musisz dodawać klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych? Jeśli wysyłasz dokument do kraju należącego do Unii Europejskiej, jest to niezbędne. Dodaj wtedy do CV standardową formułkę zgodną z przepisami RODO:

 

I hereby consent to my personal data being processed by (company name) for the purpose of considering my application for the vacancy advertised under reference number (123XX6 etc.).


Ostatnia rzecz, o której warto wiedzieć, to dodanie krótkich opisów polskich pracodawców. Sama nazwa polskiej firmy, w której pracowałeś, prawdopodobnie nic nie powie rekruterowi z zagranicy. Przykład: TVN (one of the biggest Poland’s TV stations).

 

7. List motywacyjny — pracownik biurowy. Jak zwrócić uwagę pracodawcy?

 

Przede wszystkim pamiętaj, że list motywacyjny pracownika biurowego nie może być kopią CV. W tym dokumencie powinieneś skupić się na przykładach sytuacji, w których wykorzystałeś swoje umiejętności oraz korzyściach, jakie przyniesiesz pracodawcy.

 

Pisanie listu motywacyjnego powinieneś zacząć od podania swoich danych kontaktowych oraz danych pracodawcy. Jeśli to możliwe, zaadresuj list do konkretnej osoby, np. HR managera lub właściciela firmy. Podaj też datę sporządzenia dokumentu oraz miejscowość.

 

List motywacyjny do pracy biurowej powinien rozpocząć się od zwrotu grzecznościowego — „Szanowny Panie”, „Szanowna Pani” lub „Szanowni Państwo”, jeśli nie znasz adresata. Następnie napisz krótko, o jakie stanowisko się ubiegasz.

 

W treści listu motywacyjnego na stanowisko pracownika biurowego powinieneś skupić się na argumentach, które przekonają pracodawcę, że jesteś najlepszym z kandydatów. Wyjaśnij, w jaki sposób Twoja wiedza, doświadczenie i umiejętności pomogą jego firmie. Stosuj sprawdzoną zasadę — pisz przede wszystkim o kwalifikacjach, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu.

 

Jeśli jesteś osobą bez doświadczenia, pisząc list motywacyjny skup się na swoim wykształceniu, praktycznych umiejętnościach oraz kompetencjach miękkich, które mogą przydać się w pracy biurowej. List motywacyjny to dla osoby bez doświadczenia świetna okazja, aby wyróżnić się na tle kandydatów, którzy pracowali już na stanowisku biurowym. 

 

Dokument zakończ wyrażeniem chęci spotkania, zwrotem grzecznościowym oraz podpisem. Jeśli list wysyłasz tradycyjną pocztą lub składasz go w siedzibie firmy osobiście, warto podpisać go własnoręcznie. Pamiętaj też, aby zmieścić się na 1 kartce A4.

 

List motywacyjny wzór — pracownik biurowy

 

Miejscowość, data

Tomasz Malinowski

Numer telefonu

Adres e-mail

 

Imię i nazwisko adresata

Stanowisko adresata (np. HR manager)

Nazwa firmy

Adres firmy

 

Szanowni Państwo,

 

z przyjemnością aplikuję na stanowisko office managera w Państwa firmie.

 

Od 2 lat pracuję jako pracownik biurowy, więc doskonale znam specyfikę tej pracy i narzędzia, które na co dzień się w niej wykorzystuje. Cechuję się pozytywnym nastawieniem do obowiązków i chcę rozwijać się w branży IT.

 

Dlaczego uważam, że warto zatrudnić mnie na stanowisku office managera?

 

  1. Doskonale radzę sobie z programami wykorzystywanymi w pracy biurowej, takimi jak PowerPoint i Excel. Nie mam problemu z pracą pod presją czasu — wiele razy przygotowywałem prezentacje i zestawienia „na wczoraj”.
  2. Jestem osobą pozytywną, energiczną i przyjacielsko nastawioną do ludzi. Wierzę, że te cechy wpłyną na pozytywną atmosferę w Państwa firmie i zwiększą satysfakcję pracowników.
  3. W Państwa firmie chciałbym również wykorzystać wiedzę zdobytą podczas studiów z zarządzania i z czasem zbudować zespół zajmujący się pracami administracyjno-biurowymi.

 

Bardzo chętnie spotkam się z Państwem osobiście, aby przybliżyć swoją kandydaturę i odpowiedzieć na Państwa pytania.

 

Z poważaniem,

Tomasz Malinowski

 

8. Zadbaj o wygląd dokumentów i wyślij je w najbardziej profesjonalnym formacie

 

Nawet najlepszy kandydat może zostać przegapiony przez pracodawcę, jeśli jego CV i list motywacyjny będą nieczytelne. Dlatego musisz pamiętać, aby zadbać również o estetyczny wygląd tych dokumentów.

 

Stosuj nagłówki, pogrubienia i punktory. Zadbaj o „przestrzeń” w dokumencie, czyli odstępy między wierszami i poszczególnymi sekcjami CV pracownika biurowego. Wybierz także szablon, który wyróżni Twoje największe atuty. Jeśli tego nie zrobisz, prawdopodobnie zaginiesz w masie innych dokumentów, które kandydaci stworzyli na podstawie identycznych, darmowych wzorów z internetu.

 

W jakim formacie wygenerować dokumenty aplikacyjne? CV i list motywacyjny pracownika biurowego najlepiej wysłać w formacie PDF. Dzięki temu będziesz miał pewność, że pracodawca wyświetli dokumenty w takiej formie, w jakiej je przygotowałeś. Takie profesjonalne CV do pracy biurowej w PDF łatwo wygenerujesz w kreatorze CV online. To zdecydowanie najwygodniejszy sposób na przygotowanie życiorysu.

 

Dlaczego lepiej unikać formatu DOC lub DOCX? Ponieważ formatowanie dokumentu może się zmienić w zależności od tego, na jakim urządzeniu zostanie on wyświetlony. Poza tym w takim pliku dużo łatwiej wprowadzić niepożądane zmiany, np. w Wordzie.

 

Jeśli zastosujesz nasze wskazówki, Twoje CV i list motywacyjny pracownika biurowego powinny zrobić wrażenie na pracodawcy. Wciąż nie dostajesz zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne? Podziel się swoimi wątpliwościami w komentarzu pod artykułem. Postaramy się pomóc.

Oceń ten artykuł
Średnia: 5 (1 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Redakcja serwisu LiveCareer
Redakcja serwisu LiveCareer

O autorze

Zespół LiveCareer od 2005 roku oferuje światowej klasy kreator CV i inne profesjonalne narzędzia, które pomogły już ponad 10 milionom osób na całym świecie zdobyć pracę. W poradnikach dzielimy się ekspercką wiedzą i praktycznymi wskazówkami, dzięki którym napiszesz skuteczne CV i list motywacyjny — i zdobędziesz lepszą pracę.

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV za darmo