1. CV i list motywacyjny sekretarki - wzór i porady, jak napisać

CV i list motywacyjny sekretarki - wzór i porady, jak napisać

Żaneta Spadło
•  Zaktualizowano:

Piszą o nas:

Jeśli jesteś tu, bo właśnie znalazłaś ciekawą ofertę pracy jako asystentka lub sekretarka (np. w urzędzie, skole) i potrzebujesz profesjonalnego CV sekretarki — lepiej nie mogłaś trafić. Dzięki poradom z tego artykułu dowiesz się, jak wyróżnić się na tle innych kandydatek i zdobyć zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. 

Za chwilę poznasz kilka trików, które sprawią, że Twoje CV sekretarki będzie nie tylko wyczerpujące, lecz także ciekawe. Pokażemy Ci też, jak stworzyć profesjonalny list motywacyjny sekretarki, który zwróci uwagę pracodawcy. Z dobrze przygotowanymi dokumentami aplikacyjnymi masz znacznie większe szanse w rekrutacji.

Skuteczne CV sekretarki najłatwiej przygotujesz w naszym kreatorze. Znajdziesz tam 20+ profesjonalnych szablonów do CV, porady ekspertów i gotowe treści, które wstawisz do CV jednym kliknięciem.

Stwórz CV teraz

Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.

Przeczytaj też nasze inne poradniki i pobierz gotowe wzory CV:

CV sekretarki — wzór

Joanna Draż

Sekretarka

Numer telefonu

Adres e-mail

Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)

Podsumowanie zawodowe

Jestem wykwalifikowaną sekretarką z ponad 6-letnim doświadczeniem w pracy dla dużej korporacji, które chcę wykorzystać w Państwa firmie. Wiem, że umiem wprowadzić najwyższe standardy obsługi klienta i zarządzania biurem. Potwierdzają to moje osiągnięcia w pracy na poprzednim stanowisku, w tym zmniejszenie wydatków biura o 15%.

Umiejętności specjalistyczne

  • tworzenie nieskomplikowanych raportów 
  • obsługa systemu rezerwacji spotkań
  • zarządzanie dokumentacją 
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
  • szybkie pisanie
  • MS Office, SAP Workplace
  • język angielski B2 (średniozaawansowany)

Umiejętności miękkie

  • umiejętności komunikacyjne
  • umiejętności pracy pod presją czasu
  • zdolności organizacyjne
  • odpowiedzialności
  • dokładność
  • samodzielność
  • zaangażowanie 
  • umiejętność adaptacji

Doświadczenie zawodowe

01.2018–obecnie FIRMEX

Stanowisko: Sekretarka 

Obowiązki:

  • bieżąca obsługa sekretariatu (poczta mailowa, korespondencja przychodząca i wychodząca, kurierzy)
  • nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentów
  • skanowanie i archiwizacja dokumentów
  • dbałość o codzienne funkcjonowanie biura
  • wsparcie przy obsłudze spotkań firmowych
  • zaopatrzenie biura w artykuły biurowe i spożywcze
  • administracyjne wsparcie współpracowników w codziennych zadaniach
  • uczestnictwo w projektach realizowanych przez Spółkę.

Osiągnięcia:

  • Zmniejszenie wydatków biura na art. spożywcze o 15%
  • Wprowadzenie nowego sposobu organizacji spotkań wewnątrz firmowych (zaoszczędzenie 12 godzin pracy w miesiącu dla pracowników)

Wykształcenie

Rok ukończenia: 2013

Kierunek: Administracja (licencjat)

Uniwersytet Warszawski

Zainteresowania

W wolnym czasie prowadzę kanał na YouTube, w którym prezentuję zestawienia produktów żywnościowych, porównując ich skład, dostępność oraz ceny. Doświadczenie to wykorzystuję również w pracy. Wiem, jak wybierać najlepsze produkty, planować zakupy i kontrolować koszty.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Już wiesz, jak napisać CV sekretarki. A jeśli chcesz zobaczyć inne wzory curriculum vitae, znajdziesz je tutaj: Przykładowe CV do pracy dla 45+ różnych zawodów i ścieżek kariery (Darmowe wzory).

1. W CV sekretarki umieść na samej górze podsumowanie zawodowe

Podsumowanie w CV to kluczowa kwestia w każdym dobrym CV. Sama najlepiej wiesz, że czytelność dokumentów i ich wizualny porządek są niezwykle istotne. Tak samo jest z CV. Jeśli stworzysz krótki opis swojej kandydatury podsumowujący zawartość całej aplikacji, zyskasz uwagę rekrutera.

Uwierz, że żadne nowoczesne CV nie może się obejść bez tej sekcji. Dlatego koniecznie dodaj podsumowanie zawodowe do CV sekretarki, ale w taki sposób, by nie było zbyt obszerne. Opis powinien zawierać około 50 słów i mieścić się w 4–5 zdaniach. 

Jakie informacje zawrzeć w podsumowaniu zawodowym do CV sekretarki? W pierwszym zdaniu wymień swoje stanowisko i wspomnij o największym atucie. Następnie spróbuj udowodnić, że aplikujesz do konkretnej firmy, by przynieść jej wymierne korzyści. Warto wspomnieć także o ważnym osiągnięciu (jeśli masz takie na swoim koncie) i planach zawodowych. Ta sekcja może przypominać streszczenie listu motywacyjnego sekretarki.

Oto przykład:

CV sekretarki — wzór podsumowania zawodowego

Jestem wykwalifikowaną sekretarką z ponad 6-letnim doświadczeniem w pracy dla dużej korporacji, które chcę wykorzystać w Państwa firmie. Wiem, że umiem wprowadzić najwyższe standardy obsługi klienta i zarządzania biurem. Potwierdzają to moje osiągnięcia w pracy na poprzednim stanowisku, w tym zmniejszenie wydatków biura o 15%.

Dobre podsumowanie zawodowe w CV potrafi przekonać rekrutera. Nie musisz nic wymyślać od nowa: wybierz podsumowanie napisane przez ekspertów i dostosuj do siebie w kreatorze CV LiveCareer.

Stwórz CV terazkreator cv

2. W CV sekretarki wymień w punktach umiejętności, z których jesteś najbardziej dumna

Teraz pora na dodanie sekcji Umiejętności w CV. Zaprojektuj ją w formie listy wypunktowań. Podziel sekcję na dwie części, z których pierwsza będzie zawierała umiejętności specjalistyczne, a druga umiejętności miękkie. Dlaczego?

Podział na umiejętności miękkie i twarde jest istotny z punktu widzenia rekrutera. Dzięki temu będzie on w stanie z łatwością zorientować się w tym, jakie masz kwalifikacje zawodowe, a z drugiej strony pozna dzięki CV Twoje cechy charakteru, które związane są ze stanowiskiem. Szybko oceni tym samym, czy sprawdzisz się w pracy na stanowisku sekretarki. 

Pamiętaj też o dodaniu informacji na temat poziomu znajomości języków obcych do CV. Trzeba odpowiednio opisać tę umiejętność, żeby było jasne, jak dobrze posługujesz się danym językiem. Jeśli takie posiadasz, a jest to wymagane w ofercie pracy, koniecznie dodaj też prawo jazdy w CV. Nie zapomnij wpisać również umiejętności związanych z obsługą komputera do CV.

Zobacz, jak można opisać umiejętności w CV sekretarki:

CV sekretarki — wzór umiejętności

Umiejętności specjalistyczne

  • tworzenie nieskomplikowanych raportów 
  • obsługa systemu rezerwacji spotkań
  • zarządzanie dokumentacją 
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
  • szybkie pisanie
  • MS Office, SAP Workplace
  • język angielski B2 (średniozaawansowany)

Umiejętności miękkie

  • umiejętności komunikacyjne
  • umiejętności pracy pod presją czasu
  • zdolności organizacyjne
  • odpowiedzialności
  • dokładność
  • samodzielność
  • zaangażowanie 
  • umiejętność adaptacji

3. Opisz swoje doświadczenie w CV sekretarki, kładąc nacisk na osiągnięcia 

Doświadczenie w CV sekretarki pokazuje pracodawcy, jakiego rodzaju obowiązki wykonywałaś w przeszłości. Będzie dla niego odpowiedzią na pytanie o to, czy bez problemu wdrożysz się do nowej pracy. Ale co, jeśli inni kandydaci wpisali do tej sekcji podobne treści?

Jest na to sposób! Pod listą obowiązków wykonywanych na poprzednim stanowisku umieść krótką informację o osiągnięciach. Zrób to tak, jak pokazujemy w poniższym przykładzie. Wymień coś, co udało Ci się usprawnić albo opisz, jakie oszczędności przyniosło firmie np. Twoje planowanie zakupów biurowych. 

Możesz także odnieść się do pochwał lub nagród otrzymanych od kierownictwa. Najlepiej, jeśli Twoje osiągnięcia w CV będą poparte konkretnymi danymi liczbowymi. Jeśli nie znasz takich danych lub nic nie przychodzi Ci do głowy, opisz krótko to, co uważasz za swój największy sukces podczas pracy w poprzedniej firmie. 

A jak napisać CV bez doświadczenia w branży lub pierwsze CV w życiu? Wybierz ciekawe obowiązki, które wykonywałaś np. na praktykach lub stażach, w czasie studiów czy nawet podczas pracy wolontaryjnej.

Spójrz na przykład poniżej:

CV sekretarka — wzór doświadczenia zawodowego

01.2018–obecnie FIRMEX

Stanowisko: Sekretarka 

Obowiązki:

  • bieżąca obsługa sekretariatu (poczta mailowa, korespondencja przychodząca i wychodząca, kurierzy)
  • nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentów
  • skanowanie i archiwizacja dokumentów
  • dbałość o codzienne funkcjonowanie biura
  • wsparcie przy obsłudze spotkań firmowych
  • zaopatrzenie biura w artykuły biurowe i spożywcze
  • administracyjne wsparcie współpracowników w codziennych zadaniach
  • uczestnictwo w projektach realizowanych przez Spółkę.

Osiągnięcia:

  • zmniejszenie wydatków biura na art. spożywcze o 15%
  • wprowadzenie nowego sposobu organizacji spotkań wewnątrz firmowych (zaoszczędzenie 12 godzin pracy w miesiącu dla pracowników)

Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.

Stwórz CV terazkreator cv

4. W CV sekretarki krótko i czytelnie przedstaw swoje wykształcenie

Twój dyplom nie decyduje o tym, jakim jesteś pracownikiem. Dlatego możesz spokojnie umieścić sekcję Wykształcenie w CV sekretarki po opisie doświadczenia zawodowego — nigdy wyżej.

W CV sekretarka nie musi również opisywać wszystkich ukończonych szkół — wystarczy wymienić ostatnią ukończoną szkołę. Możesz również dodać tutaj małą, ale ważną podsekcję, czyli kursy i szkolenia w CV

Oto przykład, jak swoje wykształcenie może opisać w CV sekretarka:

CV sekretarki — wzór wykształcenia

Rok ukończenia: 2013

Kierunek: Administracja (licencjat)

Uniwersytet Warszawski

5. W CV sekretarki nie zapomnij wspomnieć o swoim hobby

Dlaczego hobby w CV to ważna sekcja i nie warto jej pomijać? Wbrew pozorom, może bardzo dużo powiedzieć nie tylko o Twojej osobowości i charakterze, ale również o predyspozycjach do pracy na konkretnym stanowisku. 

To nie żart! Opisz swoje zainteresowania w CV sekretarki, udowadniając przy tym, że jesteś posiadaczką wartościowych cech, które wykorzystasz w pracy. Możesz tym bardzo dużo zyskać. Nie mówiąc już o tym, że temat Twoich zainteresowań może nieco rozluźnić atmosferę na początku rozmowy o pracę

Oto przykład hobby w CV sekretarki:

CV sekretarki — wzór zainteresowań

Pasjonuję się tematem naturalnej, zdrowej żywności. W wolnym czasie prowadzę kanał na YouTube, w którym prezentuję zestawienia produktów żywnościowych, porównując ich skład, dostępność oraz ceny. Doświadczenie to wykorzystuję również w pracy. Wiem, jak wybierać najlepsze produkty, planować zakupy i kontrolować koszty.

6. List motywacyjny sekretarki wyślij razem z CV

Do CV warto dołączyć również list motywacyjny sekretarki lub asystentki. Nawet jeśli pracodawca nie umieścił takiego wymogu w ogłoszeniu, wystarczy, że wyślesz krótki list motywacyjny, a pokażesz, że naprawdę zależy Ci na pracy. 

Zwróć tylko uwagę na to, by nie powtarzać w liście motywacyjnym wszystkich informacji z CV sekretarki. Ten dokument to miejsce na uzasadnienie swojej aplikacji i możliwość pokazania Twoich motywacji i powodów, dla których chciałabyś w danej firmie pracować. Jeśli piszesz list motywacyjny bez doświadczenia, koniecznie uzasadnij, dlaczego mimo to jesteś dobrą kandydatką (może masz unikatowe umiejętności albo ukończyłaś specjalne kursy?). 

Pamiętaj koniecznie o stosowaniu odpowiednich zwrotów grzecznościowych na początku i na końcu listu motywacyjnego sekretarki. Wymień w punktach powody, dla których warto Cię zatrudnić i postaraj się wyróżnić grubszą czcionką najważniejsze informacje. Zobacz, jak to wygląda na poniższym przykładzie.

Zobacz, jak napisać list motywacyjny sekretarki, który podkreśla Twoje mocne strony:

List motywacyjny sekretarki — wzór

Miejscowość, data

Joanna Draż

Numer telefonu

Adres e-mail

Imię i nazwisko adresata

Stanowisko adresata (np. HR manager)

Nazwa firmy

Adres firmy

Szanowna Pani,

Aplikuję stanowisko sekretarki w Firmex, bo wiem, że moje umiejętności i doświadczenie przyniosą wymierne korzyści Państwa firmie. Jako osoba doskonale zorganizowana i odpowiedzialna potrafię zarządzać pracą dużego biura (ok. 300 pracowników). Chciałabym przedstawić Państwu trzy powody, dla których warto mnie zatrudnić:

  1. Bardzo dobrze znam język angielski, co pozwoli mi komunikować się zarówno z międzynarodowym zespołem Państwa firmy, jak i interesantami.
  2. Mam doświadczenie w obsłudze urządzeń biurowych, co sprawia, że nie potrzebuję specjalnych wskazówek i szkoleń w tym zakresie.
  3. Jestem w stanie udowodnić wysokie kompetencje niezbędne do wykonywania zawodu sekretarki. Moja praca na poprzednim stanowisku przyczyniła się do oszczędności firmowych (15% mniej wydatków na zaopatrzenie biura) oraz usprawniła kalendarz spotkań zarządu i pracowników

Z przyjemnością spotkam się z Państwem osobiście, aby opowiedzieć więcej o moich kwalifikacjach i odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Z poważaniem

Joanna Draż

Ten wzór listu motywacyjnego sekretarki pomoże Ci stworzyć odpowiedni dokument na stanowisko, na które aplikujesz.

Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.

Stwórz list motywacyjny teraz

Przejdź do kreatora listukreator listu motywacyjnego

Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.

7. Dopracuj swoje CV i list motywacyjny sekretarki przed wysłaniem

Obowiązkowo dodaj do CV sekretarki klauzulę CV. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w CV jest po prostu konieczna. Jeśli nie chcesz ryzykować, że rekruter pominie Twoje CV z powodu braku takiej formułki, koniecznie dodaj ją do CV. Dlaczego to takie ważne? 

W 2018 roku weszła w życie ustawa o RODO, która chroni nasze dane osobowe, ale jednocześnie sprawia, że bez zgody na ich przetwarzanie Twoje CV może zostać odrzucone. Upewnij się więc, że dodałaś najnowszą wersję klauzuli do swojego CV: 

CV sekretarki — wzór zgody na przetwarzanie danych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Na koniec — jeszcze jedna uwaga. Zauważyłaś już pewnie, że CV to dokument, w którym żadna sekcja nie jest zupełnie niezależna od innych. CV sekretarki ma od początku do końca opisywać Twoją kandydaturę w taki sposób, żeby rekruter mógł z łatwością stworzyć sobie całościowy obraz Twojego doświadczenia, wykształcenia i umiejętności (to tak zwane CV chronologiczne). 

Przynajmniej tak powinno to wyglądać w idealnym CV. Pamiętaj, żeby być konsekwentną w zapisie, wyróżnianiu tytułów sekcji i prezentacji wypunktowań. W tym najbardziej pomoże Ci kreator CV. Nie jest to darmowe CV, jednak narzędzie od razu sformatuje tekst Twojego dokumentu i doda pogrubienia tam, gdzie to konieczne.

To nie znaczy, że kreator nada dokumentowi przypadkowy układ i formę. W narzędziu znajdziesz ciekawe szablony CV, z których wybierzesz taki, jaki najbardziej odpowiada Twoim upodobaniom estetycznym i potrzebom stanowiska, na które aplikujesz. Będziesz mieć również możliwość dobrania odpowiedniej czcionki do CV.

Wysyłanie do pracodawcy edytowalnych plików z CV i listem motywacyjnym w .doc to kiepski pomysł. Dlatego zanim wyślesz swoje dokumenty, upewnij się, że list i CV są zapisane w PDF. Dzięki temu dotrze do rekrutera w takiej formie, jaką mu nadałaś, czyli zyskasz pewność, że formatowanie się nie popsuje. Zadbaj również o odpowiednią treść maila, w którym wysyłasz CV i list motywacyjny sekretarki.

Chcesz szybko dodać klauzulę do CV? Stwórz CV w kreatorze. Narzędzie samo wstawi aktualną wersję formułki do Twojego CV i umieści ją we właściwym miejscu dokumentu.

Stwórz CV terazkreator cv

Masz jeszcze jakieś pytania na temat pisania CV i list motywacyjnego sekretarki? Napisz śmiało na forum poniżej artykułu, a my chętnie Ci odpowiemy.

Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?

Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.

O autorze

Żaneta Spadło
Żaneta Spadło

Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.

Obserwuj nas

Oceń ten artykuł:

Cv list motywacyjny sekretarka

Średnia:

Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
5  (6 ocen)

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV za darmo
Skuteczne CV

Podobne artykuły

Piszą o nas: