CV i list motywacyjny sekretarki - wzór jak napisać i przykłady

Jeśli jesteś tu, bo właśnie znalazłaś ciekawą ofertę pracy jako sekretarka i potrzebujesz profesjonalnego CV — lepiej nie mogłaś trafić. Dzięki poradom z tego artykułu dowiesz się, jak wyróżnić się na tle innych kandydatek i zdobyć zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. 

 

Poznasz parę trików, które sprawią, że Twoje CV sekretarki będzie nie tylko wyczerpujące, lecz także ciekawe. Pokażemy Ci też, jak stworzyć list motywacyjny sekretarki, który zwróci uwagę pracodawcy. Z dobrze przygotowanymi dokumentami aplikacyjnymi masz znacznie większe szanse w rekrutacji. 

 

Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.

 

kreator cv

 

Stwórz CV teraz

 

CV sekretarki — wzór i przykłady

 

Joanna Draż

Sekretarka

Numer telefonu

Adres e-mail

Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)

 

Podsumowanie zawodowe

 

Jestem wykwalifikowaną sekretarką z ponad 6-letnim doświadczeniem w pracy dla dużej korporacji, które chcę wykorzystać w Państwa firmie. Wiem, że umiem wprowadzić najwyższe standardy obsługi klienta i zarządzania biurem. Potwierdzają to moje osiągnięcia w pracy na poprzednim stanowisku, w tym zmniejszenie wydatków biura o 15%.

 

Umiejętności specjalistyczne

 

  • tworzenie nieskomplikowanych raportów 
  • obsługa systemu rezerwacji spotkań
  • zarządzanie dokumentacją 
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
  • szybkie pisanie
  • MS Office, SAP Workplace
  • język angielski B2 (średniozaawansowany)

 

Umiejętności miękkie

 

  • umiejętności komunikacyjne
  • umiejętności pracy pod presją czasu
  • zdolności organizacyjne
  • odpowiedzialności
  • dokładność
  • samodzielność
  • zaangażowanie 
  • umiejętność adaptacji

 

Doświadczenie zawodowe

 

01.2018–obecnie FIRMEX

Stanowisko: Sekretarka 

 

Obowiązki:

 

  • bieżąca obsługa sekretariatu (poczta mailowa, korespondencja przychodząca i wychodząca, kurierzy)
  • nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentów
  • skanowanie i archiwizacja dokumentów
  • dbałość o codzienne funkcjonowanie biura
  • wsparcie przy obsłudze spotkań firmowych
  • zaopatrzenie biura w artykuły biurowe i spożywcze
  • administracyjne wsparcie współpracowników w codziennych zadaniach
  • uczestnictwo w projektach realizowanych przez Spółkę.

 

Osiągnięcia:

 

  • Zmniejszenie wydatków biura na art. spożywcze o 15%
  • Wprowadzenie nowego sposobu organizacji spotkań wewnątrz firmowych (zaoszczędzenie 12 godzin pracy w miesiącu dla pracowników)

 

Wykształcenie

 

Rok ukończenia: 2013

Kierunek: Administracja (licencjat)

Uniwersytet Warszawski

 

Zainteresowania

 

W wolnym czasie prowadzę kanał na YouTube, w którym prezentuję zestawienia produktów żywnościowych, porównując ich skład, dostępność oraz ceny. Doświadczenie to wykorzystuję również w pracy. Wiem, jak wybierać najlepsze produkty, planować zakupy i kontrolować koszty.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

 

Chcesz zobaczyć inne wzory CV? Znajdziesz je tutaj: Przykładowe CV do pracy dla 45+ różnych zawodów i ścieżek kariery (Darmowe wzory).

 

1. W CV sekretarki umieść na samej górze podsumowanie zawodowe

 

Podsumowanie w CV to kluczowa kwestia. Sama najlepiej wiesz, że czytelność dokumentów i ich wizualny porządek są niezwykle istotne. Tak samo jest z CV. Jeśli stworzysz krótki opis swojej kandydatury podsumowujący zawartość całej aplikacji, zyskasz uwagę rekrutera.

 

Uwierz, że żadne nowoczesne CV nie może się obejść bez tej sekcji. Dlatego koniecznie dodaj podsumowanie zawodowe do CV sekretarki, ale w taki sposób, by nie było zbyt obszerne. Opis powinien zawierać około 50 słów i mieścić się w 4–5 zdaniach. 

 

Jakie informacje zawrzeć w podsumowaniu zawodowym do CV sekretarki? W pierwszym zdaniu wymień swoje stanowisko i wspomnij o największym atucie. Następnie spróbuj udowodnić, że aplikujesz do konkretnej firmy, by przynieść jej wymierne korzyści. Warto wspomnieć także o ważnym osiągnięciu (jeśli masz takie na swoim koncie) i planach zawodowych. 

 

Podsumowanie w CV sekretarki — wzór

 

Jestem wykwalifikowaną sekretarką z ponad 6-letnim doświadczeniem w pracy dla dużej korporacji, które chcę wykorzystać w Państwa firmie. Wiem, że umiem wprowadzić najwyższe standardy obsługi klienta i zarządzania biurem. Potwierdzają to moje osiągnięcia w pracy na poprzednim stanowisku, w tym zmniejszenie wydatków biura o 15%.

 

Dobre podsumowanie zawodowe w CV potrafi przekonać rekrutera. Nie musisz nic wymyślać od nowa: wybierz podsumowanie napisane przez ekspertów i dostosuj do siebie w kreatorze CV LiveCareer.

 

Stwórz CV terazkreator cv

 

2. Wymień w punktach umiejętności, z których jesteś najbardziej dumna

 

Teraz pora na dodanie sekcji Umiejętności w CV. Zaprojektuj ją w formie listy wypunktowań. Podziel sekcję na dwie części, z których pierwsza będzie zawierała umiejętności specjalistyczne, a druga umiejętności miękkie. Dlaczego?

 

Podział na umiejętności miękkie i twarde jest istotny z punktu widzenia rekrutera. Dzięki temu będzie on w stanie z łatwością zorientować się w tym, jakie masz kwalifikacje zawodowe, a z drugiej strony pozna dzięki CV Twoje cechy charakteru, które związane są ze stanowiskiem. Szybko oceni tym samym, czy sprawdzisz się w pracy na stanowisku sekretarki. 

 

Pamiętaj też o dodaniu informacji na temat poziomu znajomości języków obcych do CV. Trzeba odpowiednio opisać tę umiejętność, żeby było jasne, jak dobrze posługujesz się danym językiem. Jeśli takie posiadasz, a jest to wymagane w ofercie pracy, koniecznie dodaj też prawo jazdy w CV. Nie zapomnij wpisać również umiejętności związanych z obsługą komputera do CV.

 

Umiejętności w CV sekretarki — wzór

 

Umiejętności specjalistyczne

 

  • tworzenie nieskomplikowanych raportów 
  • obsługa systemu rezerwacji spotkań
  • zarządzanie dokumentacją 
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
  • szybkie pisanie
  • MS Office, SAP Workplace
  • język angielski B2 (średniozaawansowany)

 

Umiejętności miękkie

 

  • umiejętności komunikacyjne
  • umiejętności pracy pod presją czasu
  • zdolności organizacyjne
  • odpowiedzialności
  • dokładność
  • samodzielność
  • zaangażowanie 
  • umiejętność adaptacji

 

3. Opisz doświadczenie zawodowe, kładąc nacisk na osiągnięcia 

 

Doświadczenie w CV sekretarki pokazuje pracodawcy, jakiego rodzaju obowiązki wykonywałaś w przeszłości. Będzie dla niego odpowiedzią na pytanie o to, czy bez problemu wdrożysz się do nowej pracy. Ale co, jeśli inni kandydaci wpisali do tej sekcji podobne treści?

 

Jest na to sposób! Pod listą obowiązków wykonywanych na poprzednim stanowisku umieść krótką informację o osiągnięciach. Zrób to tak, jak pokazujemy w poniższym przykładzie. Wymień coś, co udało Ci się usprawnić albo opisz, jakie oszczędności przyniosło firmie np. Twoje planowanie zakupów biurowych. 

 

Możesz także odnieść się do pochwał lub nagród otrzymanych od kierownictwa. Najlepiej, jeśli Twoje osiągnięcia w CV będą poparte konkretnymi danymi liczbowymi. Jeśli nie znasz takich danych lub nic nie przychodzi Ci do głowy, opisz krótko to, co uważasz za swój największy sukces podczas pracy w poprzedniej firmie. 

 

Jeśli wcześniej nie pracowałeś i piszesz CV bez doświadczenia, wybierz ciekawe obowiązki, które wykonywałaś np. na praktykach lub stażach, w czasie studiów czy nawet podczas pracy wolontaryjnej.

 

Spójrz na przykład poniżej:

 

Doświadczenie zawodowe w CV sekretarki — wzór

 

01.2018–obecnie FIRMEX

Stanowisko: Sekretarka 

 

Obowiązki:

 

  • bieżąca obsługa sekretariatu (poczta mailowa, korespondencja przychodząca i wychodząca, kurierzy)
  • nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentów
  • skanowanie i archiwizacja dokumentów
  • dbałość o codzienne funkcjonowanie biura
  • wsparcie przy obsłudze spotkań firmowych
  • zaopatrzenie biura w artykuły biurowe i spożywcze
  • administracyjne wsparcie współpracowników w codziennych zadaniach
  • uczestnictwo w projektach realizowanych przez Spółkę.

 

Osiągnięcia:

 

  • zmniejszenie wydatków biura na art. spożywcze o 15%
  • wprowadzenie nowego sposobu organizacji spotkań wewnątrz firmowych (zaoszczędzenie 12 godzin pracy w miesiącu dla pracowników)

 

Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.

 

Stwórz CV terazkreator cv

 

4. Krótko i czytelnie przedstaw swoje wykształcenie w CV sekretarki

 

Twój dyplom nie decyduje o tym, jakim jesteś pracownikiem. Dlatego możesz spokojnie umieścić sekcję Wykształcenie w CV sekretarki po opisie doświadczenia zawodowego — nigdy wyżej.

 

W CV sekretarka nie musi również opisywać wszystkich ukończonych szkół — wystarczy wymienić ostatnią ukończoną szkołę. Możesz również dodać tutaj małą, ale ważną podsekcję, czyli kursy i szkolenia w CV

 

Wykształcenie w CV sekretarki — wzór

 

Rok ukończenia: 2013

Kierunek: Administracja (licencjat)

Uniwersytet Warszawski

 

5. W CV sekretarki nie zapomnij wspomnieć o hobby

 

Dlaczego hobby w CV to ważna sekcja i nie warto jej pomijać? Wbrew pozorom, może bardzo dużo powiedzieć nie tylko o Twojej osobowości i charakterze, ale również o predyspozycjach do pracy na konkretnym stanowisku. 

 

To nie żart! Opisz swoje zainteresowania w CV sekretarki, udowadniając przy tym, że jesteś posiadaczką wartościowych cech, które wykorzystasz w pracy. Możesz tym bardzo dużo zyskać. Nie mówiąc już o tym, że temat Twoich zainteresowań może nieco rozluźnić atmosferę na początku rozmowy o pracę. 

 

Oto przykład hobby w CV sekretarki:

 

Zainteresowania w CV sekretarki — wzór

 

Pasjonuję się tematem naturalnej, zdrowej żywności. W wolnym czasie prowadzę kanał na YouTube, w którym prezentuję zestawienia produktów żywnościowych, porównując ich skład, dostępność oraz ceny. Doświadczenie to wykorzystuję również w pracy. Wiem, jak wybierać najlepsze produkty, planować zakupy i kontrolować koszty.

 

6. Jak napisać list motywacyjny sekretarki?

 

Do CV sekretarki warto dołączyć również list motywacyjny. Nawet jeśli pracodawca nie umieścił takiego wymogu w ogłoszeniu, wystarczy, że wyślesz krótki list motywacyjny, a pokażesz, że naprawdę zależy Ci na pracy. 

 

Zwróć tylko uwagę na to, by nie powtarzać w liście motywacyjnym wszystkich informacji z CV. Ten dokument to miejsce na uzasadnienie swojej aplikacji i możliwość pokazania Twoich motywacji i powodów, dla których chciałabyś w danej firmie pracować. 

 

Pamiętaj koniecznie o stosowaniu odpowiednich zwrotów grzecznościowych na początku i na końcu listu motywacyjnego. Wymień w punktach powody, dla których warto Cię zatrudnić i postaraj się wyróżnić grubszą czcionką najważniejsze informacje. Zobacz, jak to wygląda na poniższym przykładzie. 

 

List motywacyjny sekretarki — wzór

 

Miejscowość, data

Joanna Draż

Numer telefonu

Adres e-mail

 

Imię i nazwisko adresata

Stanowisko adresata (np. HR manager)

Nazwa firmy

Adres firmy

 

 

Szanowna Pani,

 

Aplikuję stanowisko sekretarki w Firmex, bo wiem, że moje umiejętności i doświadczenie przyniosą wymierne korzyści Państwa firmie. Jako osoba doskonale zorganizowana i odpowiedzialna potrafię zarządzać pracą dużego biura (ok. 300 pracowników). Chciałabym przedstawić Państwu trzy powody, dla których warto mnie zatrudnić:

 

  1. Bardzo dobrze znam język angielski, co pozwoli mi komunikować się zarówno z międzynarodowym zespołem Państwa firmy, jak i interesantami.
  2. Mam doświadczenie w obsłudze urządzeń biurowych, co sprawia, że nie potrzebuję specjalnych wskazówek i szkoleń w tym zakresie.
  3. Jestem w stanie udowodnić wysokie kompetencje niezbędne do wykonywania zawodu sekretarki. Moja praca na poprzednim stanowisku przyczyniła się do oszczędności firmowych (15% mniej wydatków na zaopatrzenie biura) oraz usprawniła kalendarz spotkań zarządu i pracowników

 

Z przyjemnością spotkam się z Państwem osobiście, aby opowiedzieć więcej o moich kwalifikacjach i odpowiedzieć na wszystkie pytania.

 

 

Z poważaniem

Joanna Draż

 

Ten przykład listu motywacyjnego sekretarki pomoże Ci stworzyć odpowiedni dokument na stanowisko, na które aplikujesz.

 

7. Dopracuj swoje CV i list motywacyjny sekretarki przed wysłaniem

 

Obowiązkowo dodaj do CV sekretarki klauzulę CV. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w CV jest po prostu konieczna. Jeśli nie chcesz ryzykować, że rekruter pominie Twoje CV z powodu braku takiej formułki, koniecznie dodaj ją do CV. Dlaczego to takie ważne? 

 

W 2018 roku weszła w życie ustawa o RODO, która chroni nasze dane osobowe, ale jednocześnie sprawia, że bez zgody na ich przetwarzanie Twoje CV może zostać odrzucone. Upewnij się więc, że dodałaś najnowszą wersję klauzuli do swojego CV: 

 

Zgoda na przetwarzanie danych w CV sekretarki — wzór

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

 

Na koniec — jeszcze jedna uwaga. Zauważyłaś już pewnie, że CV to dokument, w którym żadna sekcja nie jest zupełnie niezależna od innych. CV sekretarki ma od początku do końca opisywać Twoją kandydaturę w taki sposób, żeby rekruter mógł z łatwością stworzyć sobie całościowy obraz Twojego doświadczenia, wykształcenia i umiejętności (to tak zwane CV chronologiczne). 

 

Przynajmniej tak powinno to wyglądać w idealnym CV. Pamiętaj, żeby być konsekwentną w zapisie, wyróżnianiu tytułów sekcji i prezentacji wypunktowań. W tym najbardziej pomoże Ci kreator CV. Narzędzie od razu sformatuje tekst Twojego dokumentu i doda pogrubienia tam, gdzie to konieczne.

 

To nie znaczy, że kreator nada dokumentowi przypadkowy układ i formę. W narzędziu znajdziesz ciekawe szablony CV, z których wybierzesz taki, jaki najbardziej odpowiada Twoim upodobaniom estetycznym i potrzebom stanowiska, na które aplikujesz. Będziesz mieć również możliwość dobrania odpowiedniej czcionki do CV.

 

Zanim wyślesz swój dokument, upewnij się, że CV zapisane jest w PDF. Dzięki temu dotrze do rekrutera w takiej formie, jaką mu nadałaś, czyli zyskasz pewność, że formatowanie się nie popsuje. Zadbaj również o odpowiednią treść maila, w którym wysyłasz CV i list motywacyjny

 

Chcesz szybko dodać klauzulę do CV? Stwórz CV w kreatorze. Narzędzie samo wstawi aktualną wersję formułki do Twojego CV i umieści ją we właściwym miejscu dokumentu.

 

Stwórz CV terazkreator cv

 

Masz jeszcze jakieś pytania na temat pisania CV i list motywacyjnego sekretarki? Napisz śmiało na forum poniżej artykułu, a my chętnie Ci odpowiemy.

Oceń ten artykuł
Średnia: 5 (2 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Redakcja serwisu LiveCareer
Redakcja serwisu LiveCareer

O autorze

Zespół LiveCareer od 2005 roku oferuje światowej klasy kreator CV i inne profesjonalne narzędzia, które pomogły już ponad 10 milionom osób na całym świecie zdobyć pracę. W poradnikach dzielimy się ekspercką wiedzą i praktycznymi wskazówkami, dzięki którym napiszesz skuteczne CV i list motywacyjny — i zdobędziesz lepszą pracę.

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV za darmo