1. W jakim formacie wysłać CV - PDF czy DOC? Wzór CV PDF

W jakim formacie wysłać CV - PDF czy DOC? Wzór CV PDF

Żaneta Spadło
Zaktualizowano:

Piszą o nas:

Może wydać Ci się to zaskakujące, ale na to, czy zdobędziesz pracę, może wpłynąć także formatowanie Twojego CV. Zadbaj więc o to, aby dokumenty aplikacyjne były idealne pod każdym względem.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego curriculum vitae lepiej zapisać i wysłać w PDF, a nie DOC. I podpowiemy, jak szybko napisać CV w takim formacie.

Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.

Stwórz CV teraz

Stwórz profesjonalne CV teraz!

kreator cvNIE
kreator cvTAK

Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.

Przykładowy wzór do wykorzystania w CV PDF

Mariusz Malinowski

Pracownik biurowy

Numer telefonu

Adres e-mail

Link do profilu na LinkedIn (opcjonalnie)

Podsumowanie i cele zawodowe

Jestem absolwentem zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim i od 1,5 roku pracuję jako office manager w firmie UlixPRO. Na co dzień wspieram biuro zarządu, organizuję i obsługuję spotkania oraz przygotowuję raporty i analizy. Bardzo dobrze znam pakiet Office, m.in. ukończyłem zaawansowany kurs z Excela. W Państwa firmie przede wszystkim chciałbym lepiej poznać specyfikę branży IT.

Umiejętności specjalistyczne

  • pakiet Office (Word, Excel, PowerPoint) — poziom zaawansowany
  • obsługa urządzeń biurowych
  • język angielski — poziom C1

Umiejętności miękkie

  • pozytywne nastawienie do pracy i chęć rozwoju
  • łatwość w nawiązywaniu i podtrzymywaniu przyjacielskich relacji
  • samodzielność i dobre zarządzanie czasem pracy

Doświadczenie

05.2018-obecnie UlixPRO

Stanowisko: Office manager

Obowiązki:

  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania biura zarządu
  • planowanie i zarządzanie kalendarzem spotkań
  • organizowanie i obsługa spotkań (materiały na spotkania, sporządzanie protokołów)
  • redagowanie pism, przygotowywanie prezentacji, analiz i raportów na potrzeby zarządu

Dodatkowe obowiązki:

  • organizowanie podróży służbowych i innych wydarzeń biznesowych na potrzeby zarządu
  • zarządzanie pracą recepcji

Osiągnięcia:

  • ukończenie zaawansowanego kursu z Excela

Wykształcenie

Rok ukończenia: 2019

Kierunek: Zarządzanie i marketing (licencjackie)

Uniwersytet Warszawski — Wydział Zarządzania

Zainteresowania

W wolny czasie lubię czytać książki (po angielsku) i rysować. Staram się również cały czas szkolić język angielski.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Powyższy przykład CV dobrze pokazuje, jak powinno wyglądać profesjonalne CV. Teraz podpowiemy Ci, w jakim formacie najlepiej je zapisać i wysłać.

1. W jakim formacie zapisać i wysłać CV do pracodawcy? PDF czy DOC lub DOCX?

Pracodawcy zdecydowanie preferują CV w PDF. Jednak jeśli posiadasz również dokument w DOC lub DOCX, możesz dodatkowo dołączyć do wiadomości e-mail z CV życiorys w tym formacie.

Oczywiście wyjątek stanowi sytuacja, kiedy pracodawca w ogłoszeniu wyraźnie zaznaczy, że CV należy wysłać w formacie DOC lub DOCX. Wtedy musisz spełnić to wymaganie. Tak jak w pierwszym przypadku — możesz również dodatkowo wysłać życiorys w PDF.

Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.

Stwórz CV terazkreator cv

2. Dlaczego lepiej wysłać CV w PDF niż w DOC?

Jak potwierdza Forbes, format PDF daje Ci niemal 100-procentową pewność, że CV wyświetli się na każdym urządzeniu w takiej formie, w jakiej je przygotowałeś. Jeśli wyślesz CV w DOC, na innym komputerze może zmienić się formatowanie dokumentu i np. 1-stronicowy dokument zmieni się w 2-stronicowy.

Pamiętaj też, że wysyłając nowoczesne CV w DOC nie masz pewności, czy pracodawcy poprawnie wyświetlą się elementy graficzne, czcionka w dokumentach, zdjęcie etc. Dużo zależy bowiem od wersji Word, której używa. A jeśli pracodawca korzysta z innego programu do otwierania DOC / DOCX, np. otwiera CV w OpenOffice lub LibreOffice, to nawet najbardziej dopracowany i kreatywny życiorys może wyglądać po prostu źle i nieczytelnie.

Poza tym w pliku PDF dużo trudniej wprowadzić zmiany. Nie będziesz się więc musiał martwić tym, że w Twoim dokumencie ktoś dopisze lub usunie jakieś informacje — celowo lub przypadkowo.

3. Jak napisać CV w PDF?

Zatem jak napisać CV w odpowiednim formacie? Zdecydowanie najprościej zrobić to w kreatorze CV, w którym dostaniesz gotowy wzór CV do wypełnienia online i zapisania od razu w PDF, ale także Word i TXT (tych funkcji nie posiada żaden z darmowych kreatorów CV). Oczywiście, gotowe CV w Word po edycji również będziesz mógł zapisać jako PDF, wybierając odpowiednią opcję.

Jak zapisać CV w PDF?

Po napisaniu CV w kreatorze LiveCareer w ostatnim kroku będziesz miał możliwość pobrania dokumentu. Wystarczy kliknąć „Pobierz” w prawym górnym rogu obok wzoru, a następnie wybrać format „Adobe PDF (.pdf)”. Tak jak na przykładzie poniżej.


cv pdf

Warto wiedzieć, że w kreatorze LiveCareer możesz stworzyć dobre CV w PDF zarówno ze zdjęciem, jak i CV bez zdjęcia. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, Twój szablon CV będzie wyglądał profesjonalnie i nowocześnie.

Chcesz wygenerować CV w PDF i masz dodatkowe pytania? Wpisz je w komentarzu pod artykułem. Zawsze staramy się pomagać naszym czytelnikom.

Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?

Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.

O autorze

Żaneta Spadło
Żaneta Spadło

Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.

Obserwuj nas

Oceń ten artykuł:

W jakim formacie wyslac cv

Średnia:

Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
4.00  (8 ocen)

Chcesz stworzyć skuteczne CV?

Wypróbuj kreator CV za darmo
Skuteczne CV

Piszą o nas: