Stwórz profesjonalne CV teraz!


Piszą o nas:
Właśnie podjąłeś decyzję o zmianie pracy. Oczami wyobraźni widzisz obiecujące stanowisko, dobrą pensję i lepszego szefa. Jest tylko jeden problem — firma, w której chciałbyś pracować, w tej chwili nie prowadzi rekrutacji. Co możesz zrobić? Najlepiej wysłać do pracodawcy CV i podanie o pracę w PDF.
Ten drugi dokument jest szczególnie istotny. Skoro firma nie szuka nowych pracowników, musisz wyjaśnić powód swojej aplikacji oraz przekonać rekrutera, by zechciał się z Tobą skontaktować. Ale nie martw się — pracodawcy przychylnym okiem patrzą na kandydatów, którzy wykazują inicjatywę.
Nie wiesz, jak napisać skuteczne podanie o pracę? Wzór PDF do pobrania i wypełnienia za darmo znajdziesz poniżej. Dowiesz się także, jak go uzupełnić, by pracodawca chętniej zaprosił Cię na rozmowę.
Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
Stwórz profesjonalne CV teraz!
Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.
Miejscowość, data
Twoje imię i nazwisko
Numer telefonu
Adres e-mail
Imię i nazwisko rekrutera
Stanowisko rekrutera
Nazwa firmy
Adres firmy
PODANIE O PRACĘ
Szanowni Państwo,
zwracam się z prośbą o zatrudnienie mnie na stanowisku [wpisz nazwę stanowiska] w firmie [wpisz nazwę firmy].
Od [wpisz długość doświadczenia zawodowego] lat pracuję jako [wpisz nazwę obecnego stanowiska] w [wpisz nazwę firmy], gdzie odpowiadam za [opisz zakres swoich obowiązków]. Obecnie szukam nowych wyzwań zawodowych, dlatego z przyjemnością dołączę do Państwa zespołu.
Dlaczego wierzę, że warto mnie zatrudnić?
W załączniku przesyłam moje CV. Z przyjemnością spotkam się Państwem osobiście, aby szerzej opowiedzieć o moich kwalifikacjach oraz odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania.
Z wyrazami szacunku
Twoje imię i nazwisko
Załączniki:
Powyższy wzór podania o pracę w PDF do wypełnienia pobierzesz za darmo, klikając ten link. Możesz się na nim wzorować, tworząc własny dokument. Wyślij je razem z profesjonalnym CV, a być może pracodawca odezwie się właśnie do Ciebie, gdy proces rekrutacji zostanie uruchomiony!
Odpowiedź jest prosta: zawsze. W przeciwieństwie do podania o pracę w formacie DOC, czyli pisanego w Wordzie, podanie o pracę w PDF można otworzyć niemal na każdym urządzeniu, również mobilnym.
To bardzo ważne — według badań ponad 70% posiadaczy telefonów komórkowych w Polsce używa ich do przeglądania sieci. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że część z nich używa internetu mobilnego w celach służbowych — np. do przeglądania dokumentów aplikacyjnych.
Ponadto w podaniu o pracę w PDF o wiele trudniej wprowadzić zmiany (choćby przypadkowe). Dzięki temu rekruter wyświetli plik dokładnie w takiej formie, w jakiej go wysłałeś. Natomiast formatowanie oraz wygląd podania i CV w Word zależy od wersji programu, którą dysponuje pracodawca.
No dobrze — ale jak napisać podanie o pracę? Wzór PDF na początku tego artykułu bardzo dobrze pokazuje, z jakich elementów składa się taki dokument. Teraz podpowiem Ci, jakie informacje warto umieścić w każdej sekcji, by zrobić dobre wrażenie na potencjalnym pracodawcy.
Podanie o pracę to dokument formalny, jak np. wypowiedzenie umowy o pracę, podobny do listu motywacyjnego lub tradycyjnego życiorysu. Dlatego w prawym górnym rogu podaj nazwę miejscowości oraz datę wysłania dokumentu, a niżej swoje dane osobowe i kontaktowe: imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
W kolejnym wierszu podaj dane adresata (np. HR managera), nazwę firmy i adres jej siedziby. Jeśli nie wiesz, kto będzie czytał Twój dokument, zrób research w sieci — np. na profilu firmy na LinkedIn lub jej stronie internetowej. W tym celu sprawdź zakładki O nas, Kontakt lub Kariera.
Na początku podania o pracę w PDF — podobnie jak w liście motywacyjnym bez ogłoszenia — powinieneś podać nazwę stanowiska lub działu, w którym chciałbyś pracować. Dzięki temu rekruter nie będzie musiał się niczego domyślać i chętniej przeczyta resztę dokumentu.
W tym miejscu warto także wyjaśnić powód swojej aplikacji. Może to być np. renoma przedsiębiorstwa, podzielanie jej wartości, projekt firmy, który wyjątkowo Ci się spodobał lub Twoja pasja do wykonywania zawodu. Jeśli nie masz pomysłu, możesz po prostu napisać, że szukasz nowych wyzwań zawodowych.
W tym miejscu podania o pracę w PDF wymień swoje największe osiągnięcia zawodowe (te same, o których wspomniałeś w CV). Spróbuj jednak nie kopiować słowo w słowo informacji z CV, ale rozwinąć je o istotne szczegóły. Inspiracje znajdziesz w ofertach pracy lub na profilu na LinkedIn obecnych pracowników firmy.
Np. w podaniu o pracę nauczyciela warto pochwalić się wysoką zdawalnością egzaminu maturalnego wśród Twoich uczniów. Natomiast w podaniu o pracę pielęgniarki możesz wspomnieć o dodatkowych kursach i szkoleniach. Jednym słowem — pokaż pracodawcy, co może zyskać, zatrudniając właśnie Ciebie.
W podaniu o pracę w PDF możesz wymienić także kluczowe umiejętności miękkie z Twojego CV i pokazać, w jaki sposób przełożą się one na sukces firmy. Jak bowiem wynika z ostatniego raportu LinkedIn, aż 92% rekruterów uważa kompetencje miękkie za równie ważne lub ważniejsze od umiejętności twardych.
Ostatni akapit podania o pracę w PDF to miejsce, w którym warto zachęcić pracodawcę, by się z Tobą skontaktował — np. pisząc, że chętnie weźmiesz udział w rozmowie kwalifikacyjnej. Wspomnij też o załącznikach, takich jak Curriculum Vitae. W ten sposób zwiększysz szansę na to, że rekruter je otworzy.
Podania o pracę w PDF najprościej wygenerować w kreatorze listu motywacyjnego. Wystarczy, że wybierzesz ulubiony szablon, typ dokumentu i rodzaj stanowiska, a narzędzie napisze go za Ciebie. Proponowaną treść podania o pracę będziesz mógł także dowolnie edytować (również w Word).
Zdecydowałeś się napisać podanie o pracę w Word? Sprawdź, czy nie popełniłeś błędów ortograficznych lub interpunkcyjnych, a następnie zapisz plik w formacie PDF. W tym celu wybierz opcje: Plik 🠒 Zapisz jako 🠒 Plik PDF (*.pdf) 🠒 Zapisz.
Dowiedz się także, jak napisać podanie o rozwiązanie umowy o pracę.
Masz dodatkowe pytania związane ze wzorem PDF podania o pracę? Zadaj mi je w komentarzu na forum poniżej, a ja spróbuję Ci pomóc.
O autorze
Dziennikarka i redaktorka, ekspertka ds. kariery w LiveCareer. Doradza m.in. w kwestii szukania pracy, przygotowania do rozmów kwalifikacyjnych oraz pisania CV i listów motywacyjnych. Jest przekonana, że profesjonalizmu można się nauczyć. Jej cel? Pomóc Ci znaleźć pracę, dzięki której osiągniesz spełnienie zawodowe.
Oceń ten artykuł:
Podanie o prace wzor pdf
Średnia:
Piszą o nas: