Stwórz profesjonalne CV teraz!
Autoresponder: jak ustawić i co napisać? Przykłady
Piszą o nas:
Wyjeżdżasz na urlop, chorujesz, a może masz natłok spotkań i potrzebujesz się skupić. Tymczasem Twoja skrzynka mailowa pęka w szwach, a klienci i współpracownicy czekają na odpowiedź. Ten problem pomoże Ci rozwiązać autoresponder.
Dlatego w tym artykule dowiesz się, czym jest autoresponder oraz jak go ustawić i wyłączyć. Zobaczysz też gotowe przykłady automatycznych wiadomości na różne okazje, które możesz skopiować i uzupełnić.
Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.
Te poradniki też mogą Cię zainteresować:
- Podziękowanie za współpracę po odejściu z pracy [wzór]
- „Z góry dziękuję” [też po angielsku]
- Co napisać w mailu z CV?
- Kilka słów o sobie na rozmowie o pracę
- Elevator pitch: przykłady
Na początku pokażę Ci przykładową treść autorespondera.
Autoresponder — przykład informacji o urlopie
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. Obecnie przebywam na urlopie i nie mam dostępu do skrzynki mailowej.
Wrócę do pracy [data powrotu] i wtedy odpowiem na wiadomość. W pilnych sprawach proszę o kontakt z [imię i nazwisko zastępcy] pod adresem [e-mail zastępcy].
Serdecznie pozdrawiam
[Twoje imię i nazwisko]
Autoresponder o zwolnieniu lekarskim lub ciąży — wzór
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. Do dnia [data ostatniego dnia zwolnienia lub urlopu] przebywam na zwolnieniu lekarskim / urlopie macierzyńskim i nie jestem w stanie odpowiadać na wiadomości.
Do tego czasu proszę kontaktować się z [imię i nazwisko zastępcy], który przejął moje obowiązki. Oto jego dane kontaktowe: [adres e-mail / numer telefonu zastępcy].
Dziękuję za wyrozumiałość
[Twoje imię i nazwisko]
Autoresponder po angielsku — przykład
Hello,
Thank you for your email. I am currently out of the office and will return on [data powrotu do pracy]. During this period, I will have limited access to my inbox.
If your matter is urgent, please contact [imię i nazwisko oraz e-mail zastępcy]. Otherwise, I will reply to your message as soon as possible after my return.
Best regards,
[Twoje imię i nazwisko]
Dobre podsumowanie zawodowe w CV potrafi przekonać rekrutera. Nie musisz nic wymyślać od nowa: wybierz podsumowanie napisane przez ekspertów i dostosuj do siebie w kreatorze CV LiveCareer.

1. Autoresponder — co to jest i czemu służy?
Autoresponder jest to automatyczna odpowiedź wysyłana w odpowiedzi na wiadomość e-mail lub inne formy kontaktu (np. poprzez formularz, komunikator). Jego głównym celem jest poinformowanie nadawcy, że otrzymałeś jego wiadomość, ale z różnych przyczyn nie możesz odpowiedzieć od razu.
W pracy autoresponder to bardzo przydatne narzędzie — pomaga zadbać o komfort klienta, a osobie nieobecnej daje pewność, że wiadomości „nie przepadną”. Szybka i profesjonalna odpowiedź na maile to również istotny element Twojej autoprezentacji, ponieważ buduje Twój profesjonalny wizerunek — tym bardziej, że umiejętności komunikacyjne są w pracy bardzo istotne.
Napisanie treści autorespondera jest stosunkowo proste — wystarczą 3 lub 4 zdania. Taka wiadomość może zawierać m.in.:
- potwierdzenie odbioru maila lub zamówienia
- informację o Twojej nieobecności (np. o urlopie wypoczynkowym lub macierzyńskim)
- przewidywany czas odpowiedzi
- dane kontaktowe do osoby, która wypełnia Twoje obowiązki w trakcie Twojej nieobecności
- link do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- zwroty grzecznościowe, które świadczą o Twojej uprzejmości.
Jednak w dzisiejszych czasach nie musisz pisać autorespondera samodzielnie. Podobnie jak 23% polskich użytkowników AI, do napisania maila możesz wykorzystać narzędzia sztucznej inteligencji:
Jedna z analiz wykazała, że automatyczne generowanie spersonalizowanych odpowiedzi na wiadomości e-mail jest możliwe i obiecujące, bo modele AI uczą się pewnych cech stylu wypowiedzi użytkownika.
Oczywiście — tak wygenerowana treść autorespondera będzie wymagała Twojej ingerencji: redakcji, korekty i sprawdzenia danych.
2. Jak ustawić autoresponder?
W zależności od tego, z jakiego programu pocztowego lub platformy korzystasz, sposób ustawienia autorespondera będzie inny. Jednak zazwyczaj cały proces sprowadza się do kilku prostych kroków:
- Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail lub panelu użytkownika.
- Przejdź do ustawień konta lub zakładki „Automatyczne odpowiedzi” / „Autoresponder”.
- Włącz funkcję autorespondera.
- Ustaw daty rozpoczęcia i zakończenia automatycznych odpowiedzi (jeśli jest taka opcja).
- Napisz treść wiadomości, która będzie wysyłana automatycznie.
- Zapisz zmiany.
Tak włączony autoresponder warto przetestować. W tym celu wyślij na swoją skrzynkę testową wiadomość e-mail i sprawdź, czy otrzymasz automatyczną odpowiedź. I upewnij się, że nie zawiera ona literówek ani innych błędów.
A to linki do przewodników dla różnych aplikacji:
- Jak ustawić autoresponder w Outlooku 365
- Jak ustawić autoresponder Outlook na telefonie
- Jak ustawić autoresponder w Thunderbird
- Jak ustawić autoresponder w Gmail
- Jak ustawić autoresponder Allegro
- Jak ustawić autoresponder w Cyber Folks
- Jak ustawić autoresponder na Whatsapp.
3. Jak wyłączyć autoresponder?
Wyłączenie autorespondera jest równie proste jak jego włączenie — i warto o tym pamiętać, aby uniknąć wysyłania nieaktualnych i mylących wiadomości po powrocie do pracy.
W większości aplikacji autoresponder działa w określonym przedziale czasowym, który ustawiasz przy jego aktywacji. Gdy ten czas minie, automatyczne odpowiedzi przestaną się wysyłać.
Ale jeśli chcesz wyłączyć autoresponder wcześniej, możesz to zrobić ręcznie:
- Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail lub panelu użytkownika.
- Przejdź do ustawień konta lub sekcji „Automatyczne odpowiedzi” / „Autoresponder”.
- Znajdź aktywny autoresponder i wyłącz go jednym kliknięciem (przesuwając suwak lub odznaczając opcję).
- Zapisz zmiany.
Na koniec upewnij się, czy autoresponder na pewno został wyłączony — dzięki temu unikniesz wielu nieporozumień z klientami i współpracownikami.
Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.

Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.
Już wiesz, jak ustawić autoresponder na swoim telefonie lub komputerze oraz co możesz napisać w takiej wiadomości. Powodzenia!
Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?
Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.
O autorze

Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.
Oceń ten artykuł:
Autoresponder
Średnia:
Chcesz stworzyć skuteczne CV?
Wypróbuj kreator CV LiveCareer
Podobne artykuły

Curriculum vitae - wzór po polsku. Co to jest CV?
Sprawdź, co to jest curriculum vitae (skrót: CV). Zobacz profesjonalny wzór, szablony i przykłady. Dowiedz się, jak napisać curriculum vitae, które da Ci pracę.

Idealne CV: wzór i rady, jak stworzyć perfekcyjny życiorys
Dowiedz się, jak napisać idealne CV, zobacz wzór perfekcyjnego CV i 10 szablonów. Zapoznaj się z radami ekspertów, stwórz idealne CV i zdobądź wymarzoną pracę.
![Podziękowanie za współpracę: odejście z pracy [wzór maila]](https://cdn-images.livecareer.pl/pages/podziekowania_za_wspolprace_odejscie_z_pracy_lcpl_1.jpg?fit=crop&h=216&dpr=3)
Podziękowanie za współpracę: odejście z pracy [wzór maila]
Zobacz, jak napisać maila z podziękowaniem za współpracę, gdy odchodzisz z pracy. Sprawdź, o czym pamiętać, by rozstanie z firmą przebiegło w dobrej atmosferze.
Piszą o nas: