Stwórz profesjonalne CV teraz!
Twój e-PIT 2025 — jak się zalogować i rozliczyć z podatku?
Piszą o nas:
Twój e-PIT to darmowa usługa Ministerstwa Finansów, dzięki której szybko i sprawnie rozliczysz się z podatku albo zrobisz korektę zeznania przez internet — pod warunkiem, że obowiązuje Cię PIT-28, PIT-36, PIT-37 lub PIT-38.
W tym artykule wyjaśnię Ci, co to jest PIT i jak korzystać z usługi Twój e-PIT na stronie podatki.gov.pl. Pokażę Ci krok po kroku, jak wygląda logowanie do e-PIT, na czym dokładnie polega ta usługa oraz o czym musisz pamiętać, wchodząc na platformę e-Urzędu Skarbowego.
Stwórz skuteczne CV w kilka minut. Wybierz profesjonalny szablon CV i szybko wypełnij wszystkie sekcje CV dzięki gotowym treściom do wstawienia i wskazówkom ekspertów.
Kreator CV online LiveCareer to narzędzie, w którym najszybciej stworzysz profesjonalne CV i pobierzesz je jako PDF lub DOC.
1. Twój e-PIT — jak się zalogować do e-Urzędu Skarbowego?
Od 1 lutego 2021 roku swój e-PIT znajdziesz w tzw. e-Urzędzie Skarbowym — czyli internetowym serwisie Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej. Aby mieć dostęp do wszystkich danych i usług na stronie, musisz mieć:
- profil zaufany
- e-dowód
- dostęp do bankowości elektronicznej
- albo aplikację mObywatel.
Ale jeśli wystarczy Ci tylko dostęp do usługi Twój e-PIT, równie dobrze możesz zalogować się za pomocą numerów PESEL lub NIP. W takim wypadku musisz przygotować:
- swój PESEL albo NIP wraz z datą urodzenia
- kwotę przychodów z zeszłego roku podatkowego (np. jeśli uzupełniasz deklarację w roku 2025 — a więc za rok podatkowy 2024 — musisz znać kwotę z roku 2023)
- kwotę nadpłaty lub podatku do zapłaty z rozliczenia za zeszły rok podatkowy
- kwotę przychodu z jednej informacji od płatników z roku, za który chcesz się rozliczyć (znajdziesz ją np. w PIT-11, który dostałeś od pracodawcy).
Poniżej znajdziesz instrukcję logowania do e-PIT za pomocą profilu zaufanego i bankowości elektronicznej.
Twój e-PIT — logowanie
- Wejdź w ten link i wybierz sposób logowania do e-PIT.

- Potwierdź sposób logowania (w naszym przypadku jest to Profil Zaufany).

- Kliknij ikonę swojego banku. System przekieruje Cię na stronę logowania.

- Użyj loginu i hasła, z których korzystasz na co dzień w swoim banku. Następnie wpisz kod autoryzacyjny, który otrzymasz SMS-em.

- System poprosi Cię o podanie dodatkowych danych kontaktowych. Jeśli nie chcesz tego robić, wybierz przycisk Przypomnij mi później.

- Już jesteś na stronie e-Urzędu Skarbowego. Teraz wystarczy, że wybierzesz usługę Twój e-PIT z widocznego menu.

- Na swoim profilu będziesz mógł sprawdzić i złożyć zeznanie lub dokonać jego korekty. Gotowe!

Nie musisz mieć doświadczenia w pisaniu CV. W kreatorze CV LiveCareer znajdziesz gotowe treści dla dowolnej branży i stanowiska, które wstawisz w CV jednym kliknięciem.

2. Twój e-PIT — na czym to polega?
PIT (od ang. Personal Income Tax, czyli osobistego podatku dochodowego) jest to deklaracja podatkowa, którą raz w roku musi złożyć do urzędu skarbowego każda osoba fizyczna — a więc zarówno pracownik, jak i przedsiębiorca — która wykazuje dochody z tytułu pracy lub działalności gospodarczej, a zatem:
- wynagrodzenia ze stosunku pracy (umowy o dzieło, umowy zlecenia i umowy o pracę)
- prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej
- wykonywania wolnego zawodu
- emerytur, rent i zasiłków
- wynajmowania mieszkania, samochodu itp.
- działalności artystycznej, naukowej, literackiej, twórczej, oświatowej i publicystycznej.
Kiedyś deklarację PIT należało wypełnić ręcznie i złożyć osobiście w urzędzie skarbowym lub wysłać ją pocztą.
Natomiast usługa e-PIT polega na tym, że Krajowa Administracja Skarbowa sama wypełnia Twoje roczne zeznanie w wersji elektronicznej na podstawie danych z urzędu skarbowego (całościowo lub częściowo). Następnie udostępnia Ci je do wglądu z możliwością edycji — pod warunkiem, że nie prowadzisz działalności gospodarczej i/lub działów specjalnych produkcji rolnej (w przeciwnym razie musisz samodzielnie wypełnić i złożyć zeznanie, np. w aplikacji e-Deklaracje).
Gdy zalogujesz się na e-PIT, możesz:
- sprawdzić i złożyć deklarację
- nanieść poprawki w zeznaniu
- rozliczyć ulgi
- wskazać lub zmienić organizację pożytku publicznego, na którą chcesz przekazać 1% swojego podatku.
Jeśli chcesz, by naniesione przez Ciebie zmiany były skuteczne, musisz je wprowadzić do systemu do dnia 30 kwietnia włącznie. Jeśli do tego terminu nie zrobisz nic w swoim zeznaniu — a obowiązuje Cię PIT-37 lub PIT-38 — będzie ono automatycznie zaakceptowane i złożone.
W przypadku PIT-28 i PIT-36 najpierw musisz uzupełnić swoje dane i samemu zatwierdzić zeznanie — w przeciwnym wypadku system ich nie zaakceptuje, a Ty narazisz się na karę grzywny.
3. O czym pamiętać, korzystając z usługi Twój e-PIT?
Choć platforma e-Urzęd Skarbowy wygląda przejrzyście i intuicyjnie, wielu podatników wciąż powiela te same błędy. Zatem o czym musisz pamiętać, korzystając z usługi Twój e-PIT?
- Sprawdź, czy nadal należą Ci się ulgi, z których korzystałeś do tej pory (np. czy nie przekroczyłeś dochodu przy odliczeniu jednego dziecka z tytułu ulgi prorodzinnej). Może się bowiem okazać, że straciłeś do nich prawo i za jakiś czas otrzymasz wezwanie z urzędu do złożenia korekty zeznania.
- Zobacz, czy w deklaracji widnieje Twój właściwyadres zamieszkania (czyli obowiązujący na dzień 31 grudnia roku podatkowego, którego dotyczy zeznanie). Jeśli się przeprowadziłeś, uwzględnij to w swoim zeznaniu.
- Wybierz tylko ten formularz podatkowy, który Cię dotyczy. Nie klikaj w każdy rodzaj zeznania, jaki zobaczysz w systemie.
- Upewnij się, czy wskazałeś właściwą organizację pożytku publicznego, na którą chcesz przekazać 1% swojego podatku. W systemie pojawią się dane z zeszłego roku i jeśli teraz chcesz przekazać pieniądze komuś innemu, musisz je samodzielnie zmienić.
- Jeśli samodzielnie złożyłeś zeznanie — inną drogą niż przez e-PIT — nie musisz tego powtarzać przez internet. Możesz jednak skorzystać z usługi e-PIT, żeby dokonać korekty swojego zeznania.
A jeśli nadal masz wątpliwości, wejdź na stronę rządową i przeczytaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie usługi e-PIT.
Twój list motywacyjny napisze się sam — jeśli skorzystasz z kreatora listu motywacyjnego LiveCareer. Wybierz profesjonalny szablon, odpowiedz na kilka prostych pytań, a program jednym kliknięciem wygeneruje dla Ciebie profesjonalny list do pracy.

Zobacz też wzór listu motywacyjnego dla swojego zawodu.
Jak sprawdzamy treści na LiveCareer?
Nasz zespół sprawdził ten artykuł pod kątem zgodności z procesem redakcyjnym LiveCareer.pl. Dzięki temu porady naszych ekspertów są spójne z aktualnymi standardami i trendami w pisaniu CV oraz listów motywacyjnych. Zaufało nam już ponad 10 milionów kandydatów, którym pomogliśmy zdobyć wymarzoną pracę. Przygotowanie każdego z artykułów jest poprzedzone uważną analizą dostępnych raportów i badań, aby nasze treści odpowiadały na aktualne potrzeby rynku pracy.
O autorze
Żaneta Spadło jest ekspertką ds. kariery i pisarką, cytowaną m.in. przez Forbes Woman Polska, Rzeczpospolitą, PulsHR, Polską Agencję Prasową, Polskę Press, Dzień Dobry TVN i Puls Biznesu. Jako absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, od ponad 10 lat działa w marketingu i mediach. Od 2019 roku Żaneta pisze oparte na eksperckiej wiedzy, badaniach i własnym doświadczeniu artykuły poradnikowe z zakresu szukania pracy, pisania dokumentów aplikacyjnych, prawa pracy i autoprezentacji, zgodne z oficjalnymi wytycznymi LiveCareer. W 2021 roku napisała kompleksowy e-book dla czytelników LiveCareer, zatytułowany „Jak napisać świetne CV i dostać pracę”.
Oceń ten artykuł:
E pit
Średnia:
Chcesz stworzyć skuteczne CV?
Wypróbuj kreator CV LiveCareer
Podobne artykuły

Jak napisać CV: wzór do pracy i omówienie CV w 2025
Zobacz, jak napisać CV do pracy, żeby zwrócić uwagę rekruterów. W artykule znajdziesz wzór CV na 2025 i przykłady dobrze napisanych CV dla różnych zawodów.

Referencje dla pracownika — wzór. Co to i jak napisać?
Zobacz, czym są referencje od pracodawcy i jak najlepiej wykorzystać je w rekrutacji. Zobacz wzór referencji dla pracownika i przykład, jak dodać je do CV.

Podanie o przedłużenie umowy o pracę: wzór .doc do pobrania
Pobierz wzór .doc podania o przedłużenie umowy o pracę i stwórz własny dokument. Dowiedz się, jak napisać takie podanie i jakie informacje w nim zawrzeć.
Piszą o nas:

